احتمال بررسی لایحه برنامه از چهارشنبه در مجلس

عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسعه به احتمال زیاد از چهارشنبه پنجم آبان در صحن علنی مجلس آغاز می‌شود. «محمد دهقانی» نماینده چناران و طرقبه در گفت‌وگو با «ایرنا» افزود: مجلس روز سه شنبه در دو نوبت صبح و بعدازظهر جلسه علنی دارد و ادامه بررسی طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی را در دستور کار خود دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶۲ ماده از این طرح ۸۴ ماده ای در مجلس تصویب شده است، یادآور شد: جمعی از نمایندگان ابهاماتی را در خصوص مواد باقیمانده این طرح مطرح و پیشنهاد کرده اند مواد باقیمانده آن برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع شود.

عضو هیات رییسه مجلس تاکید کرد که قرار است پیشنهاد ارجاع مواد باقیمانده این طرح به کمیسیون در جلسه علنی

روز سه‌شنبه بررسی شود که درصورت تصویب مجلس به ادامه بررسی طرح اصلاح الگوی مصرف انرژی نمی‌پردازد.

دهقانی خاطرنشان کرد: سه طرح و لایحه اعاده شده از شورای نگهبان نیز در دستور کار روز سه‌شنبه نمایندگان قرار دارد که در مجلس رسیدگی می‌شوند. وی ادامه داد: در صورت پایان دستور کار روز سه‌شنبه مجلس، نمایندگان ملت رسیدگی به لایحه برنامه پنجم توسعه را از روز چهارشنبه جاری آغاز می‌کنند.

وی درخصوص روند رسیدگی لایحه برنامه پنجم توسعه در صحن علنی توضیح داد: طبق آیین نامه داخلی مجلس نمایندگان هر روز حداقل شش تا هشت ساعت به بررسی این لایحه که دارای بیش از ۳۳۰ ماده است، ‌می‌پردازند.