برنامه دولت برای پس از یارانه‌ها

احمدی‌نژاد: برخی اصرار دارند هدفمند کردن یارانه‌ها را خطرناک جلوه دهند

به حول و قوه الهی و پشتیبانی ملت، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به الگویی برای کشورهای متقاضی تبدیل خواهد شد دنیای‌اقتصاد- احمدی‌نژاد در جریان سفر به استان قزوین و طی یک سخنرانی به تشریح برنامه دولت برای دوران پس از اجرای قانون یارانه‌ها پرداخت و با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته علیه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تصریح کرد: برخی اصرار دارند این طرح را خطرناک جلوه دهند و به نحوی تبلیغ می‌کنند که گویی با اجرای این قانون تمام زندگی‌ها زیر و رو می‌شود و باعث ایجاد خطر برای مردم می‌شود و در واقع تبلیغات منفی و صحبت‌های منفی در این ارتباط بیان می‌کنند. محمود احمدی‌نژاد افزود: این فضاسازی‌ها یا از سر بی‌اطلاعی است یا از سوی عده اقلیتی است که تحت تاثیر القائات شیطانی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، وی مباحث طرح شده درباره اهمیت و بزرگی فرآیند هدفمند کردن یارانه‌ها را تایید کرد و افزود: با این وجود برخی‌ها اصرار دارند و می‌گویند این اقدام طرح خطرناکی است و واژه‌هایی به کار می‌برند و می‌گویند می‌خواهند با این طرح زندگی مردم را زیر و رو کنند. وی با اشاره به تبلیغات سوء صورت گرفته در زمینه افزایش قیمت مواد غذایی، حمل و نقل، لوازم خانگی و غیره در زمان اجرای این قانون گفت: منشا بسیاری از این حرف‌ها بی اطلاعی است و آنها در این زمینه مطالعه و تحقیق نکرده‌اند و تخصص این کار را ندارند؛ آن گاه خیال می‌کنند هدفمند کردن یارانه‌ها یک کار بسیار پرخطری است. رییس‌جمهور طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را گامی‌ بلند به سوی تحقق عدالت خواند و اظهار کرد: شیطان دشمن اول عدالت است و مردم و مسوولان را می‌ترساند تا عدالت را اجرا نکنند.

۷ طرح برای اصلاحات بنیادین در ایران

وی با بیان اینکه امروز طرح‌های بزرگی در کشور در حال اجرا است، اظهار داشت: اکنون ۷ طرح مهم برای اصلاحات بنیادی در اقتصاد ایران در دست اجرا داریم که همه این طرح‌ها برای سرعت بخشیدن به پیشرفت کشور و برداشتن موانع موجود خواهد بود و یکی از آنها هدفمندکردن یارانه‌ها و اصلاح نظام بانکی است . به گفته احمدی نژاد‌، دولت با برنامه‌ریزی‌های دقیق، طرح‌های بزرگی را در دست اجرا دارد و این طرح‌ها جز با همدلی به مقصد نخواهد رسید.

اصلاح سیستم بانکی و رفع بیکاری پس از هدفمند کردن یارانه‌ها

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود‌، اعلام کرد: اصلاح سیستم بانکی و رفع بیکاری گام‌های بعدی دولت پس از هدفمند کردن یارانه‌ها است. وی گفت: به محض تثبیت هدفمند کردن یارانه‌ها، اصلاح سیستم بانکی و سپس رفع مشکل سراسری بیکاری جوانان در دستور کار ملت و دولت قرار خواهد گرفت. این بخش از سخنان وی با تشویق و شعار «احمدی، احمدی، حمایتت می‌کنیم» از سوی مردم قزوین روبه رو شد که رییس‌جمهور در پاسخ به آنها اظهار کرد: من در خدمت شما هستم و به خدمتگزاری به مردم افتخار می‌کنم.

دو سوم گام اول قانون یارانه‌ها سپری شد

احمدی نژاد روند اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها را با استحکام، اطمینان و آرامش توصیف کرد و گفت: بیش از دو سوم گام اولی که مجلس شورای اسلامی‌برای ما تعیین کرده است سپری شده و با این همبستگی، آرامش و اعتماد به نفس و به لطف خداوند متعال، برکات و نتایج مثبت این طرح، ۱۰ برابر شده و به جیب و زندگی ملت ایران، سرازیر خواهد شد. وی تصریح کرد: با کمک یکدیگر، اولین گام برای تحقق عدالت را محکم برداشته و به فضل الهی و با پشتیبانی شما، گام‌های عدالت را تا استیفای همه حقوق ملت ایران تا آخر برخواهیم داشت و اجرای این طرح را با احترام به یکدیگر، جلو خواهیم برد. رییس‌جمهور با بیان اینکه تک تک مردم ایران،‌ عزیز و محترم هستند، افزود: باید همدیگر را دوست داشته باشیم و به هم احترام بگذاریم تا درهای رحمت الهی بیش از گذشته بر روی ملت ایران باز شود. وی تاکید کرد: به حول و قوه الهی و پشتیبانی ملت، طرح هدفمند کردن یارانه‌ها به الگویی برای کشورهای متقاضی تبدیل خواهد شد.

رییس‌جمهوری در ادامه به سخنان برخی شخصیت‌های خارجی در دیدارهای دیپلماتیک با وی اشاره کرد و گفت‌: آنها می‌گویند وقتی دستاوردهای ملت ایران، آزاد راه‌ها، کارخانه‌ها و پیشرفت‌های شما را می‌بینیم احساس اقتدار می‌کنیم و احساس می‌کنیم راه برای پیشرفت ما هم باز است.

ایران برای حل مسائل جهانی آماده گفت‌وگو با ۱+۵ است

رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم قزوین‌، عدالت و احترام را از شروط مذاکرات با گروه ۱+۵ برشمرد و خطاب به مستکبران عالم تاکید کرد: باید از برج‌های عاج و دماغ‌های پرباد و سرهای پر از غرور پایین بیایید و در شرایط برابر و احترام‌، گفت‌وگو و در‌باره مسائل جهانی و رفع مشکلات به یکدیگر کمک کنیم. وی افزود: ملت ایران آماده است در شرایط برابر و احترام درباره مسائل جهانی و حل مشکلات جهان مذاکره کند. احمدی نژاد هدف از این مذاکرات را همکاری برای رفع مشکلات و دغدغه‌های جهانی و کمک به صلح و امنیت بین‌المللی عنوان کرد و افزود: ملت ایران بارها تاکید کرده است که درباره حقوق اساسی خود با هیچ کس مذاکره نخواهد کرد. وی با بیان این که ملت ایران همواره اهل مذاکره و منطق بوده و هیچ‌گاه به حقوق ملت‌های دیگر بی‌احترامی ‌و تجاوز نداشته است، خاطرنشان کرد: ملت ایران هر دستی را که با صداقت دراز شود خواهد فشرد، اما هر دستی را که با دغلکاری و فریب به دنبال توطئه باشد، مثل همیشه تاریخ‌، آن دست را از بازو قطع خواهد کرد.

مردم اروپا و آمریکا تحت فشارهای سنگین و بی‌حرمتی‌ها هستند

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم قزوین‌، ریشه تمام بدبختی‌ها و جنگ‌ها و کدورت‌ها را در این نکته دانست که ‌عده‌ای به حقوق، شخصیت و کرامت خدادادی دیگران و ملت‌های جهان و حتی برای ملت‌های خود احترامی‌ قائل نیستند.‌ احمدی‌نژاد مردم بخش‌های وسیعی از اروپا و آمریکا را تحت سنگین‌ترین فشارها و بی‌حرمتی‌ها و تحقیرها دانست و گفت که هر کس در هر نقطه دنیا قدر و کرامت خود را نشناسد، قدر و کرامت دیگران را نخواهد شناخت و ریشه جنگ‌ها، ‌تجاوز‌ها و اشغال‌گری‌ها خواهد شد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: یک نفر که مسوول یک دولت،‌ وزیر و ‌شخصیت یک کشور یا بعضا شخصیتی جهانی ‌است، وقتی می‌خواهد صحبت کند، درباره سگ خود بسیار محترمانه‌تر از سایر ملت‌ها صحبت می‌کند و روشن و واضح است که این افراد وقتی در مناصب جهانی و قدرت جهانی قرار می‌گیرد، ‌چه بلایی سر بشریت درمی‌آورند و چه تغییرها، ظلم‌ها و جنایت‌هایی را به بشریت تحمیل می‌کنند.

تجلیل احمدی‌نژاد از شاه طهماسب صفوی

رییس‌جمهور در بخشی از سخنان خود با تاکید بر این که همت، رشادت و مجاهدت مردم قزوین، مثال زدنی و نمونه‌ای برجسته و عالی از همت بزرگ ملت ایران است، گفت: در ابتدا اسلام ناب از اردبیل آغاز شد‌، در تبریز محکم شد‌، در قزوین سراسری شد و سپس ایران را درنوردید و حکومتی تشکیل شد که وسعت آن سه برابر ایران امروزی بود و یک همبستگی بی‌نظیر و پیوندی آشکار با اهل بیت ایجاد کرد. رییس‌جمهور با بیان این که شاه طهماسب افتخارات زیادی را برای ایران به ارمغان آورده است، گفت: افتخار او این بود که عاشق اهل بیت و در خدمت آنان بود. وی اظهار داشت که برای نخستین بار در تاریخ ایران یک حاکم مقتدر به جای این که از القاب طاغوتی برای خود استفاده کند، کلمه «کلب آستان علی، طهماسب صفوی» را بیان کرد.