وزیر علوم: زیر بار بازی‌های سیاسی نمی‌روم

وزیر علوم گفت: در مبحث مسائل دانشگاه‌های غیرانتفاعی زیر بار بازی‌ها و جنجال‌های سیاسی نمی‌روم. به گزارش خبرگزاری فارس، کامران دانشجو وزیر علوم تحقیقات و فناوری در نشست روسای دانشگاه‌های استان قزوین با بیان اینکه نظارت بر دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید بیشتر شود، گفت: نمی‌گذاریم با آموزش عالی مملکت بازی شود. موسسات غیرانتفاعی باید کیفیت خود را افزایش دهند و در این صورت وزارت علوم از این موسسات حمایت

می‌کند. وی گفت: عدم سرمایه‌گذاری مادی مناسب و کیفیت پایین از مشکلات اساسی دانشگاه‌های غیرانتفاعی است. این دانشگاه‌ها باید توجه داشته باشند که با افزایش شهریه، آمار صندلی‌های خالی آنها افزایش می‌یابد.

دانشجو افزود: با شهریه پایین، صندلی‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی خالی است؛ اگر شهریه بالا برود، قطعا آمار صندلی‌های خالی این دانشگاه‌ها افزایش می‌یابد.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه نگاه وزارت علوم نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی مانند نگاهی است که به دانشگاه‌های دولتی می‌شود، گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویانی با آموزه‌های دینی آموزش دهند. وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان در دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: گسترش موسسات غیرانتفاعی باید هدفمند بشود.

دانشجو با بیان اینکه تا کنون اطلس آموزش عالی نداشته‌ایم، تصریح کرد: این اطلس در حال حاضر وجود دارد و براساس آن وضعیت مطلوبی در حال بررسی است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت دانشگاه‌های غیرانتفاعی باید افزایش یابد، افزود: با شهریه مردم نمی‌توان زیرساخت‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی را ایجاد کرد.