رسانه‌ها و برخی افراد در اظهار نظر خود هیبت قوه قضائیه را زیرسوال نبرند

رییس قوه‌‌قضائیه گفت: در عید بزرگ غدیر، مرتبه‌ای از معنای عمیق ولایت آشکار شد و عید غدیر، عید ظهور ولایت به دست خاتم پیامبران(ص) بود. به گزارش پایگاه خبری دادایران آیت‌الله آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی افزود: حقیقت عظیم ولایت بر ما آشکار نیست؛ اما عید غدیر اعلام این ولایت بود. ولایتی که معنای عظیم و عمیق آن کما هوحقّه آشکار نشده و با ظهور قائم آل محمد(عج) عالی‌ترین تجلّی آن آشکار خواهد شد که در آن روز کسانی که راه ولایت را نپیموده‌اند و این مسیر را نرفته‌اند، افسوس خواهند خورد.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به سالگرد تشکیل بسیج گفت: کمتر کسی فکر می‌کرد که بسیج بعد از ۳۰ سال آن‌چنان قدرتمند شود که این‌گونه بتواند مدافع ارزش‌ها شود و به جایگاهی برای شکوفایی استعدادهای جوانان تبدیل شود و امیدواریم که این نهاد رو به رشد هر روز بالنده‌تر شود.

وی همچنین به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس اشاره کرد و گفت: مرحوم مدرس اسطوره مقاومت بود و انصافا مطالب قابل توجهی در باب حکومت دینی مطرح کرده و افکار ایشان تجلی تعامل دین و سیاست است. وی تاکید کرد: توام ساختن سیاست با دیانت از سوی آیت الله مدرس نشانگر تیزبینی و شجاعت روحانیت بود.

درادامه این جلسه شرایط نظارت بر کار قضات و کارمندان قضایی و برخی اظهار نظرها درباره قضات از سوی اشخاص در رسانه‌ها و ضرورت حفظ شان اکثریت قضات و دستگاه قضایی مورد تاکید قرار گرفت. آملی لاریجانی تاکید کرد: این یک رویه جاری است که دستگاه قضایی به صورت مستمر بر کار قضات و کارکنان نظارت دارد و با افراد متخلف هم برخورد می‌کند؛ اما توصیه ما این است که رسانه‌ها و برخی افراد در اظهار نظر خود نسبت به قوه قضائیه طوری سخن نگویند که هیبت و قدرت قوه قضائیه زیرسوال برود. وی در عین حال تاکید کرد: به شدت در پی نظارت بر کار قضات هستیم و نمی‌خواهیم ادعا کنیم که وضع دستگاه قضایی صددرصد مطلوب است؛ گرچه اکثریت قضات و کارکنان دستگاه قضایی پاکدامن هستند.

وی افزود: در کنار بحث اخلاق و کار فرهنگی در قوه قضائیه، نظارت‌ها بر کار محاکم و دادسراها باید تقویت شود. در این هم تردیدی نیست که از روند سالم و عدالت محور دستگاه قضایی و از کلیت آن نیز به شدت حمایت خواهیم کرد.

رییس قوه قضائیه افزود: اصلاح امور در دستگاه قضایی موجب تقویت اعتماد عمومی مردم خواهد شد؛ لذا یکی از راهبردهای قوه‌قضائیه اطلاع‌ از بازخورد عملکرد دستگاه قضایی است.