مخالفت باهنر با سوال از رییس‌جمهور

شرایط فعلی برای سوال از رییس‌جمهور مناسب نیست

تصور ما این است که ۶۰ درصد برنامه چهارم اجرا شده‌است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با تصریح بر اینکه اصلاح طلبان می‌توانند وارد صحنه شوند، خواستار روشن شدن مرز جریان اصلاح‌طلبی با جریان فتنه و اعلام برائت اصلاح‌طلبان از جریان فتنه شد. وی همچنین در این نشست هاشمی و خاتمی را جزو خواص مردود شده نامید و در عین حال با تحرک برخی نمایندگان برای طرح سوال از رییس‌جمهور مخالفت کرد و آن را به مصلحت ندانست. به گزارش خبرگزاری مهر و ایسنا باهنر در نشستی خبری که در دفتر مرکزی جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، در جواب سوالی مبنی بر اینکه با توجه به انتخابات پیش رو آیا فعالیت‌ها، برای حضور در انتخابات از الان زودهنگام نیست و اصولگرایان برای حضور در انتخابات تصمیم به وحدت دارند یا خیر؟ توضیح داد: البته احزاب غیر از انتخابات کار دیگری ندارند و حق آنان است که در مورد انتخابات فعالیت کنند، اما دستگاه‌های اجرایی و حکومتی نباید وارد انتخابات شوند و به نفع فعالیت‌های جاری کشور نیست و می‌تواند این اقدام مخل باشد.دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در رابطه با فعالیت‌های اصولگرایان در خصوص انتخابات مجلس آینده گفت: اصولگرایان نیز مثل اصلاح طلبان فعالیت‌هایی را آغاز کرده‌اند، اما این فعالیت‌ها برای مجلس نهم نیست. بعد از فتنه سال گذشته سران فتنه پیش خدا، مردم و شهدا حرف حساب ندارند و ظلم بزرگی کردند و فضای فتنه زمینه بازی رسمی و رقابتی را به هم ریخت و باید آنها پاسخگوی کارشان باشند.وی افزود: معتقدم جریان اصلاح طلبی می‌تواند مواضع درست و شفافی داشته باشد و در چارچوب قوانین موضوعه کشور فعال باشد به شرطی که دنبال ساختارشکنی نباشد و مرز خود را با جریان فتنه روشن و از آنان اعلام برائت کند.

جزئیات فعالیت کمیته حل اختلاف

باهنر در جواب سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اختلافات دولت و مجلس و مسائل پیش آمده در حاشیه کارگروه مشترک حل و فصل اختلافات، گفت: مباحث ارائه شده از طرف آیت‌الله جنتی نه نظر مجلس، نه نظر شورای نگهبان و نه نظر دولت بود، بلکه نظرات شخصی ایشان بود.نماینده تهران افزود: ما بعد از این مباحث اعتراض کردیم که مسائل مطرح شده در کارگروه جمع‌بندی نیست و در جلسات بحث‌های دیگری مطرح بود به همین دلیل نامه ۱۶ صفحه ای خود را منتشر کردیم.

۶۰ درصد برنامه چهارم اجرا شده است

باهنر در ادامه در جواب سوال یکی از خبرنگاران درمورد برنامه چهارم و پنجم و بودجه سال ۹۰ گفت: اصل برنامه چهارم در مجلس ششم تصویب شد، اما اشکالاتی داشت که به مجلس هفتم موکول شد. برنامه پنجم نیز یک فرآیند طولانی داشت و پس از یک ماه در صحن علنی مجلس قرار دارد که پس از ۱۰ تا ۱۵ روز به شورای نگهبان فرستاده می‌شود و به دولت ابلاغ خواهد شد. دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در مورد محتوا و احکام برنامه‌ای و به جهت شروع رسیدگی به برنامه پنجم مروری بر نحوه اجرای برنامه چهارم داشته‌ایم، تصریح کرد: تصور ما این است که ۶۰ درصد برنامه چهارم اجرا شده و ۳۰ تا ۴۰ درصد آن فرصت اجرا پیدا نکرده است.

اگر کاندید شوم چرا رقیبم مشایی باشد؟!

در این نشست خبری خبرنگاری از باهنر پرسید خبری منتشر شده مبنی بر کاندیداتوری شما در انتخابات ریاست جمهوری و رقابتتان با اسفندیار رحیم مشایی، نظرتان در این رابطه چیست که باهنر در این باره گفت: این چیزی که گفته شده مقداری به طنز شبیه است اولا اگر قرار است من کاندیدا شوم چرا رقیبم مشایی شود. نکته دوم این است من به هیچ وجه نمی‌خواهم کاندیدا شوم. این شگرد برخی است که می‌خواهند فردی را سیبل کنند تا هجمه‌ای به او شروع شود. ان شاء الله کسانی که این شایعه را مطرح کرده اند این قصد را ندارند من هم قصد کاندیداتوری ندارم.

نامه مهدی هاشمی شبهه داشت

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در رابطه با وضعیت مهدی هاشمی و نامه‌ای که اخیرا از سوی او منتشر شده است نیز گفت: آقای هاشمی باید خود را تسلیم دستگاه قضایی کند و این به مصلحت او است و الا اگر قرار باشد به عنوان یک چهره فراری مطرح باشد به مصلحت خودش و خانواده‌اش نیست، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که بیاید و برخورد قوه قضائیه نیز عادلانه خواهد بود.

سوال از رییس‌جمهور به صلاح نیست

باهنر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با طرح سوال از رییس‌جمهور در این باره عنوان کرد: بحث این است دولت باید به قوانین عمل کند، اما اگر نکرد آیا باید به سمت سوال و عدم کفایت رییس جمهور حرکت کرد؟ ما می‌گوییم اگر چه سوال از رییس‌جمهور تابو نیست، اما این به مصلحت کشور نیست باید راه‌حل بهتری پیدا کرد.

هاشمی و خاتمی خواص مردود هستند

به گزارش ایسنا، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین هم چنین در قسمتی دیگر از سخنانش در رابطه با این‌که چه کسانی سران فتنه هستند، تصریح کرد: از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند. باهنر که در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین سخن می‌گفت با اشاره به برخی خواص مردود شده، گفت: از نظر ما موسوی و کروبی سران فتنه هستند و در شکل‌گیری آن نقش اصلی داشتند، اما برخی از خواص مانند هاشمی و خاتمی که سکوت کردند و مواضع شفاف و قابل قبولی در رابطه با حوادث بعد از انتخابات نگرفتند، خواص مردود شده هستند.