وزیر خارجه ‌ایران در کمیسیون اقتصادی مشترک ‌ایران و آذربایجان دو کشور را از نظر فرهنگی و دینی نزدیک به هم عنوان کرد و گفت: آذربایجان شریک مهم‌ایران و‌ایران همسایه مطمئن آذربایجان است. به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر صالحی وزیر خارجه‌ایران و‌ایلمار محمد یاروف وزیر خارجه آذربایجان بعد از ظهر دوشنبه در هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور شرکت کردند.

صالحی در‌این اجلاس تصریح کرد: پیش از آغاز کمیسیون مشترک اقتصادی بیش از دو ساعت با همتای آذری مذاکره داشتیم و در رابطه با موضوعات مختلف تبادل‌نظر شد. کمتر دو کشوری را می‌توانم نام ببرم که مانند‌ایران و آذربایجان به یکدیگر نزدیک باشند. وزیر خارجه‌ایران و آذربایجان را از نظر فرهنگی در امتداد هم عنوان کرد و گفت: مردم‌ایران و آذربایجان قرن‌ها با هم زندگی کرده‌اند و فرهنگ و دین مشترک دارند.صالحی اضافه کرد:‌ایران همسایه مطمئن و شریک مطمئن آذربایجان است و آذربایجان نیز برای ما جایگاه ویژه‌ای دارد و با اراده روسای جمهور دو کشور باید تلاش کنیم اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی گام موثری در ارتقای همکاری‌ها و استفاده بهتر از ظرفیت‌ها باشد.

صالحی تاکید کرد: ساختارهای قانونی حاکم بر تجارت میان دو کشور با هدف تسهیل در انتقال کالا و صدور خدمات فنی و مهندسی برای دو کشور باید ترمیم شود و عضویت در ساختارهای اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی نباید در تعارض با همکاری‌های دو کشور همسایه‌ایران و آذربایجان قرار گیرد و در‌این راستا امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی میان دو کشور می‌تواند گام مهمی‌ در زمینه افزایش سطح و حجم روابط اقتصادی دو کشور به شمار‌ آید.