کاهش نرخ سود بانکی قطعی است

معاون نظارت و هماهنگی‌ها در سیاست‌های اقتصادی معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: عزم دولت بر این است که صادرات غیرنفتی به سقف ۴۵ میلیارد دلار برسد و در سال آینده هیچ ممنوعیتی برای صادرات وجود نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، علی آقامحمدی در نشست هم اندیشی و راهبردی طرح ملی خرید اعتباری اظهار کرد: در جلسه سه شنبه جاری شورای پول واعتبار کاهش نرخ سود بانکی سال ۹۰ بررسی می‌شود و در واقع کاهش نرخ سود به طور قطع تصویب خواهد شد و نرخ سود بانکی به طور قطع در سال آینده کاهش می‌یابد.

آقامحمدی در بخشی از سخنان خود با بیان این که این کاهش نرخ سود بانکی برای بهتر شدن روند تامین مالی پروژه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: می‌توان گفت که ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین پس‌اندازها را در سطح دنیا از آن خود کرده است، ولی باید این پس‌اندازها سرمایه‌گذاری شده و به نحوی مناسب مورد استفاده قرار بگیرند.

وی افزود: این در حالی است که در کشورمان این پس‌اندازها به سرمایه‌گذاری تبدیل نمی‌شود. در همین راستا دولت هم برنامه‌ریزی کرده، به نحوی که در سال آینده با ساماندهی اوراق مشارکت انتقال و تامین اوراق مشارکت در بازار سرمایه و بورس صورت می‌گیرد که هر واحد تولیدی می‌تواند نسبت به انتشار اوراق مشارکت خود از بورس تقاضانامه درخواست کند و اگر کسی بخواهد این اوراق را بفروشد می‌تواند این کار را در بورس انجام دهد. آقامحمدی در ادامه سخنان خود با بیان این که در سال آینده نان صنعتی به صورت سفارشی با انواع چانه‌های مورد درخواست مصرف‌کننده توزیع می‌شود، اظهار کرد: امروز روز بزرگی است و در راستای اهداف دولت دهم و طرح تحول محسوب می‌شود که یکی از طرح‌های‌ آن اصلاح نظام توزیع کشور است و امروز روز بزرگی محسوب می‌شود که برای رسیدن به اهدافمان نیازمند یک شبکه بزرگ انتقال داده‌ها هستیم که در اطمینان کامل و از طریق شبکه داخلی کشور این انتقال صورت بگیرد.