معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور وجود امنیت در کشور در سال ۸۹ را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: سال ۸۹ از نظر امنیتی سال موفقی بوده است. به گزارش «ایسنا»، علی‌ عبداللهی در حاشیه گردهمایی استانداران کشور در جمع خبرنگاران در خصوص اولویت‌های معاونت‌ امنیتی وزارت کشور برای سال آینده گفت: در مورد کاهش جرائم در سطح جامعه امیدواریم بتوانیم جرائم را کاهش دهیم که البته این مساله در شورای عالی امنیت کشور هم مورد بحث قرار گرفت و قرار شد دستگاه‌های متولی امر طرح جامعی را تنظیم و به تصویب شورای عالی امنیت کشور برساند.

عبداللهی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که امنیت کشور را در سال ۸۹ چطور دیدید، گفت: طی ارزیابی‌هایی که ما از این سال داشتیم، بحمدلله شاهد بودیم که در بسیاری از شاخص‌ها مثل شاخص‌های اجتماعی و عمومی نسبت به گذشته روند خوب و شرایط بهتری وجود داشته است، ولی به هر ترتیب و در نهایت با توجه به موقعیت جغرافیایی که کشور ما در آن قرار دارد، همچنین شرایطی که در کشورهای اطراف ما می‌گذرد، می‌توانیم بگوییم که ما امنیت بی‌نظیری داشته‌ایم.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: با توجه به این‌که دشمنان ما تلاش کرده‌اند به انحای مختلف امنیت داخل ما را مخدوش کنند، همچنین با توجه به اتفاقات و توطئه‌هایی که در سال ۸۹ رخ داد می‌توانیم بگوییم که این سال از نظر امنیتی سال موفقی بوده است‌.

دستگیری افرادی که قصد خرابکاری داشتند

خبرنگاری از عبداللهی پرسید یک ماه پیش رییس دادگستری سیستان و بلوچستان اعلام کرد فردی که به قصد عملیات انتحاری وارد کشور شده است، بازداشت شده است نظر شما در این مورد چیست؟ که عبداللهی در این‌باره گفت: این موضوع یک مورد نبوده، بلکه موارد متفاوتی بوده که طی آن افرادی به قصد خرابکاری و انفجار توسط گروه‌های تروریستی و اشرار از طریق برخی از کشورهای همسایه قصد نفوذ به داخل کشور ما را داشته اند که دستگیر شدند و البته تعداد زیادی از این موارد هم اعلام شده است.

عبداللهی با بیان این‌که این روند نشان می‌دهد که اشراف اطلاعاتی خوبی در منطقه وجود دارد، گفت: همچنین این روند نشان دهنده این است که نیروهای عملیاتی برای مقابله با نیروهای تروریستی تجربه کافی دارند.

مقابله با باقیمانده گروهک ریگی

خبرنگاری از عبداللهی پرسید برای مقابله با باقیمانده گروه ریگی در کشور چه برنامه‌هایی دارید؟ که وی پاسخ داد: ما درصدد انسداد کامل مرز در نقاطی همچون جنوب شرق و شمال غرب که مشکلات بیشتری داریم، هستیم.

وی تقویت نیروهای عملیاتی و عمل کننده ،‌همچنین تقویت سازمان مرزبانی کشور را از دیگر موارد مورد توجه در این راستا خواند و افزود: همچنین رایزنی با کشورهای همسایه همچنان ادامه دارد و ما معتقدیم این کشورها بایستی مانع از این شوند که گروه‌های تروریستی بخواهند از خاک آنها در جهت آموزش، تجهیز و استقرار استفاده کنند، البته برخی اقدامات از سوی آنها انجام شده، ولی ما امیدواریم اقداماتشان کامل‌تر شود.

عبداللهی تاکید کرد: مجموعه این حرکت‌ها و اشراف اطلاعاتی به طور قطع جزو برنامه‌هایی است که تداوم دارد و ما امیدواریم در سال ۹۰ شاهد اقدامات تروریستی در عرصه امنیتی کشور نباشیم.