فریدون عباسی‌، رییس سازمان انرژی اتمی گفت: ما به دنبال صدور مواد هسته‌ای و خدمات به کشورهای دیگر هستیم تا بتوانیم جای خود را در بازار جهانی پیدا کنیم. به گزارش ایسنا، عباسی در دومین همایش پایداری ملی و پدافند غیرعامل، با تاکید بر لزوم بالا بودن سطح ایمنی در تاسیسات هسته‌ای گفت: اگر در بحث‌های پدافندی به سازه‌ها و تجهیزات خود به ویژه در شروع کار دقت کنیم مطمئنا می‌توانیم این مقولات و ایمنی‌ها را به سایر عرصه‌ها نیز گسترش دهیم. دقیق بودن ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری، خلوص مواد مورد استفاده از بحث هسته‌ای و به کارگیری آن در صنایع دیگر، توجه به مدیریت صحیح در صنعت و نیز روش‌های تحقیق و بهره‌برداری از دیگر مباحثی است که باید حتما به آنها توجه شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم ورود ایران به بازارهای جهانی در بحث صدور مواد و خدمات گفت: این مساله مستلزم استانداردسازی و پایداری مواد و تجهیزات است. همه این مسائل کمک می‌کند که برای آینده برنامه‌ریزی کنیم ولی شرط اول، آسیب‌پذیر نبودن در زمان فعلی و چند سال آینده است تا بتوانیم موفق شویم.

عباسی اضافه کرد: ما باید بتوانیم با دیگران مشارکت داشته باشیم؛ چرا که خود مساله می‌تواند یک عامل بازدارنده برای ما باشد و ما در حال حاضر در حال فراهم کردن مقدمات این مساله هستیم.