جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی گرانی‌ها

عضو هیات رییسه مجلس از حضور وزرای اقتصاد ودارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه مجلس خبر داد و گفت: قرار است در این جلسه وزرای دولت توضیحاتی درباره گرانی‌های اخیر کشور بدهند. حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با سایت خانه ملت، در تشریح جزئیات جلسه یکشنبه (یکم مرداد) هیات رییسه مجلس گفت: بعد از بحث درباره مسائل اقتصادی کشور، بر ضرورت نشست مشترک دولت و مجلس تاکید و بنا شد برای بررسی گرانی‌های اخیر، روز چهارشنبه صحن مجلس میزبان وزرای اقتصاد ودارایی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی چهارشنبه، بخش خصوصی نیز حضور خواهد داشت، ‌ادامه داد: قرار است در این جلسه که با حضور بخش دولتی، خصوصی و نمایندگان مجلس برگزار می‌شود افزایش قیمت‌ها در اقلامی همچون مرغ و تخم‌مرغ مورد رسیدگی شفاف قرار گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم تاکید کرد: بنا شد در جلسه غیرعلنی روز چهارشنبه وزیران به صورت شفاف‌تر علت گرانی‌های اخیر را با نمایندگان در میان گذاشته و مشکلات پیش‌روی خود را مطرح کنند، ضمن اینکه درباره راهکارهای وزارتخانه مربوطه برای کنترل گرانی‌ها نیز طرح‌های خود را بیان کنند.

سبحانی‌نیا افزود: قرار است در این جلسه ۱۰ نفر از نمایندگان نیز از سوی مجلس نظراتی را پیرامون موضوع گرانی‌ها مطرح کنند.

عضو هیات رییسه مجلس، از درنظر گرفتن راهکارهایی برای نتیجه بخش بودن جلسه روز چهارشنبه خبر داد و گفت: در جلسه دیروز هیات‌رییسه تبادل نظرهایی راجع به راهکارهایی که منجر به بهره گرفتن از این جلسه باشد انجام و بنا شد جلسه به گونه‌ای برگزار شود که نتیجه‌بخش بوده و آثار مثبتی برای جامعه به دنبال داشته باشد.