یک مقام لیبیایی از سلامت این شهروندان ایرانی خبر داده است

در پی اعلام ناپدید شدن هفت نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر ایران در لیبی، شبکه خبری الجزیره در گزارشی از ربایش این افراد خبر داد و جزئیاتی تازه از عملیات ربایش هیات هلال احمر ایران که به دعوت مقامات لیبی به این کشور سفر کرده بودند، منتشر کرد و به نقل از یک مقام لیبیایی از سلامتی کامل آنها خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار الجزیره در لیبی به نقل از ونیس الشارف نماینده وزارت کشور لیبی در منطقه الشرقیه اعلام کرد: هیات هلال احمر ایران که در لیبی به گروگان گرفته شده اند در سلامتی کامل بسر می برند و گروگانگیران از مقامات ایرانی مطالباتی را تقاضا کرده اند.

وی افزود: گروگانگیران از دولت ایران تقاضا کرده اند در ازای آزادی هیات هلال احمر ایران، در موضوع آزادی ده‌ها لیبیایی از زندان‌های عراق وارد عمل شود.

بر اساس این خبر، جمعیت هلال احمر لیبی روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای از ربایش اعضای هفت نفره هیات هلال احمر ایران در شهر بنغازی خبر داده بود.

بنابر این گزارش، عملیات ربایش هیات هلال احمر ایران صبح روز سه شنبه پس از خروج هیات ایرانی از ساختمان هلال احمر لیبی در شهر بنغازی رخ داد.

بر این اساس هیات هلال احمر ایران در مسیر بازگشت به هتل تبسی (مقر اقامتشان) در حال حرکت بوده‌اند که یک گروه مسلح به آنها حمله‌ور شده و آنها را به منطقه نامعلومی منتقل می‌کند.

به گزارش الجزیره، هیات هلال احمر ایران روز دوشنبه به دعوت هلال احمر لیبی برای توسعه همکاری‌های دوجانبه وارد لیبی شد. جمعیت هلال احمر لیبی در بیانیه ای اخیر با تقدیر از کمک های هلال احمر ایران در جریان انقلاب لیبی و با اشاره به روابط دو کشور از گروگانگیران خواسته است هر چه سریع‌تر هیات ایرانی را آزاد کنند.

جمعیت هلال احمر ایران نیز روز سه شنبه در بیانیه‌ای با اشاره به موضوع ناپدید شدن هفت نفر از نیروهای این جمعیت در لیبی، از پیگیری این موضوع توسط مقامات ذی‌ربط خبر داد.

به گزارش ایلنا، جمعیت هلال احمر در این بیانیه آورده است: براساس گزارش‌های واصله اطلاع یافتیم که متاسفانه هفت نفر از نیروهای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی جمعیت هلال احمر لیبی جهت امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک و توسعه همکاری‌های دو جانبه به این کشور سفر کرده بودند، سه شنبه شب پس از امضای تفاهم‌نامه به‌طور مشکوکی در شهر بنغازی ناپدید شدند.

این در حالی است که جمعیت هلال احمر ایران به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه همواره در عرصه‌های سخت و دشوار در کنار مردم آسیب دیده و نیازمند اقصی نقاط جهان حضور یافته و در این خصوص نیز در جریان درگیری‌های اخیر در کشور لیبی در چند مرحله اقدام به ارسال کمک‌های بشردوستانه امدادی، بهداشتی و درمانی به منظور مداوای بیماران و آسیب دیدگان ناشی از این درگیری‌ها کرده است.

جمعیت هلال احمر ایران از دولت و جمعیت هلال احمر لیبی، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر خواسته است در اقدامی فوری نسبت به پیگیری این موضوع اقدام کنند.