اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس‌جمهور که مدت طولانی است از حضور رسانه‌ای خودداری می‌کند و خبری از وی منتشر نمی‌شود، روز گذشته در جمع بازنشستگان دولت ظاهر شد و به ایراد سخن پرداخت.

این خبر را هم البته سایت اطلاع‌رسانی دولت بر خروجی خود قرار داد. او در این سخنرانی از آنهایی که از دولت انتقاد می‌کنند، گلایه کرده و گفته است که آنها دولت را تشویق نمی‌کنند، چرا که فکر می‌کنند در صورت تشویق دولت، این تشویق‌ها شامل حال آنها نمی‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسفندیار رحیم مشایی ظهر دیروز (‌شنبه) در مراسم تقدیر از بازنشستگان دفتر رییس‌جمهور، تاکید کرد: امروز با وجود اینکه خدمات دولت همانند دُر، تلألو داشته و بسیار برجسته و روشن بوده و همگان اذعان دارند که این خدمات در کشور بی‌سابقه بوده و چندین برابر دوران مشابه کار صورت گرفته است، هجمه‌های وسیع و توهین‌های بسیاری علیه دولت صورت می‌گیرد؛ چرا که بسیاری از کسانی که در خدمات مشارکت ندارند، تصور می‌کنند اگر رییس‌جمهور یا دولت را به خاطر خدماتشان تشویق کنند، این تشویق‌ها شامل حال آنها نمی‌شود، در حالی که خدماتی که انجام می‌شود متعلق به مردم، نظام، قرآن و برآمده از اعتقاد به خدا است.

مشاور ارشد رییس‌جمهور با بیان اینکه جامعه‌ای که خود را متعلق به خدا بداند، اما عملکردی نداشته باشد، خدایی نیست، گفت: امروز افتخار ما این است که دولت شعارهای امام و انقلاب را زنده نگه داشته و به تعبیر مقام معظم رهبری قطار خارج شده از ریل را به ریل اصلی خود بازگرداند و بر ارزش‌ها ایستادگی کرد، بیشترین خدمات را ارائه نمود و در داخل و خارج از کشور عزت کسب کرد.