عسگری: طرح تحول مالیاتی تا پایان شهریور به مجلس می‌رود

رییس سازمان امور مالیاتی تحول مالیاتی مدنظر دولت را بسیار کامل و از جنبه‌های فراوان منحصر به فرد دانسته و ابراز امیدواری کرد طرح تحول مالیاتی تا انتهای ماه جاری برای تصویب به مجلس ارائه شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، علی عسگری با بیان اینکه پیش‌بینی درآمد مالیاتی صورت گرفته برای امسال ۳۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، ابراز امیدواری کرد با اقداماتی که از سوی سازمان امور مالیاتی صورت می‌گیرد این میزان از درآمد محقق شود.

عسگری گفت: هدفگذاری صورت گرفته حاکی از ۲۰ درصد افزایش در درآمد مالیاتی نسبت به آخرین آمار اعلام شده در این زمینه از سوی بانک مرکزی است. وی گفت: در ۵ ماه سپری شده از سال در مجموع ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی کسب شده است که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. براساس آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی، میزان درآمدهای مالیاتی دولت طی سال ۸۹ بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان بوده است.

افزایش میزان درآمدهای مالیاتی در حالی رخ می‌دهد که بر اساس برنامه پنجم توسعه قرار است با افزایش ۳۳ درصدی درآمد مالیاتی در هر سال، دولت در تامین هزینه‌های جاری و بودجه عمومی خود از درآمدهای نفتی کشور قطع وابستگی کند.