نگاه سوم - مقامات دولت آمریکا مایکل مور، مستند ساز برنده اسکار را به نقض تحریم تجاری علیه کوبا متهم کرد و او را تحت تحقیقات سیاسی قرار داد. مایکل مور در ماه مارس گروهی از نیروهای امداد نجات را که در واقعه روز یازدهم سپتامبر به مردم یاری می‌رساندند، به کوبا برد تا در بخشی از فیلم مستند جدیدش که درباره وضعیت بهداشت در آمریکا است بازی کنند.در همین راستا وزارت خزانه‌داری آمریکا در نامه‌ای به مور، از وی خواسته است تا در خصوص این اقدام خود توضیح دهد. در این نامه به وی ۲۰ روز مهلت داده شده تا از خود دفاع کند.به عقیده دولت آمریکا اعزام این نیروهای امداد به کوبا نقض تحریم تجاری ۴۵ ساله علیه کوبا است.

در همین راستا، مور در نامه‌ای خطاب به هنری پلسن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که در وب‌سایت DAILYCOS منتشر شد، نوشت: پنج سال و نیم است که دولت بوش قهرمانان ۱۱ سپتامبر را نادیده گرفته و این قهرمانان بی‌آنکه تحت درمان قرار بگیرند به حال خود رها شده‌اند.

درک می‌کنم که چرا دولت بوش دنبال من آمده. من سعی کرده‌ام کاری کنم که آنها از آن طفره می‌روند. من هیچ قانونی را زیر پا نگذاشته‌ام و چیزی هم برای پنهان کردن ندارم.

سازنده فیلم‌های «بولینگ برای کلمباین» و «فارنهایت ۹۱۱» در بخش دیگری از نامه خود نوشته سیستم بهداشت و درمان در انتخاب مجدد بوش در سال ۲۰۰۴ نقش زیادی داشت و در چهار سال اخیر همیشه به جمهوریخواهان کمک کرده به همین دلیل حمایت دولت بوش منطقی به نظر می‌رسد.

این که آنها بخواهند با حملات مکرر و تهدید اجازه ندهند این فیلم در دسترس بخش زیادی از مردم قرار بگیرد برایم قابل درک است.

«سایکو» تا چند روز دیگر (۱۹ مه) برای نخستین بار در جشنواره کن به نمایش درمی‌آید و نمایش عمومی آن در آمریکا نیز از ۲۹ ژوئن آغاز می‌شود.مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز از اظهارنظر درباره نامه مور خودداری کرده‌اند.دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه OFAC با توجه به ممنوعیت مراوده‌ تجاری با کوبا در حال تحقیق درباره سفر مور به این کشور است.