شبکه‌های تلویزیونی در هفته جاری ۱۱ فیلم سینمایی را برای پخش در نظر گرفته‌اند که تنوع کشورهای تولیدکننده به وضوح در انتخاب این ‌آثار به چشم می‌خورد. شبکه اول سیما «پرنس و سلحشور» را امروز ساعت ۲۲ و در قالب برنامه سینما یک به روی آنتن می‌برد. این فیلم آلمانی را «تام تیک‌ور» در سال ۲۰۰۰ کارگردانی کرده است.

فیلم تلویزیونی «علف‌های هرز» نیز به کارگردانی قدرت صلح میرزایی و با بازی امین حیای ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه روز جمعه از شبکه اول سیما پخش می‌شود.فیلم سینمایی «اختلاف بزرگ» جمعه ساعت ۱۷ و ۴۰ دقیقه به همراه نقد و بررسی از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم به کارگردانی رائول والش محصول کشور آمریکا است.برنامه «صدفیلم» شبکه سه فیلم سینمایی «بیوانایان» را فردا ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه برای پخش در نظر گرفته است. این فیلم محصول سال ۱۹۵۸ فرانسه،‌ ایتالیا و آلمان است که توسط ژان پل لوشانوا کارگردانی شده است.

فیلم سینمایی «در مسیر خوشبختی» جمعه ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در شبکه سه سیما تکرار می‌شود. «در مسیر خوشبختی» با بازی ویل اسمیت، درباره سیاهپوشی است که در کار لوازم پزشکی است.شبکه سه سیما فیلم سینمایی «ماهواره» را نیز امروز ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه پخش می‌کند. این فیلم محصول سال ۱۹۸۹ کانادا است که توسط فالییرو روزاتی کارگردانی شده است. وینسنت اسپانو، اولیور بنی، آن کانواس و ایزابل پاسکو بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم سینمایی «دریای درون» محصول ۲۰۰۴ اسپانیا و به کارگردانی «آلخاندرو آمنابار» جمعه در برنامه «سینما ۴» پخش خواهد شد. این فیلم با بازی خوایرباردم، بلن رودا، لولادونانس دیورا و سالسویوگالو درباره «رامون سامپدرو» ۲۶ ساله است که در حین شیرجه در محاسبه عمق آب دچار اشتباه می‌شود و گردنش می‌شکند.فیلم سینمایی «فراموش شدگان» جمعه ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه از شبکه تهران به روی آنتن می‌رود.

برنامه تماشاخنه نیز امروز ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه فیلم سینمایی «پلوک مهربان» را برای کودکان و نوجوانان پخش می‌کند.