محمود احمدی نژاد گفت: افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت قانونی‌و متناسب با میزان تورم بوده است.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهوری ایرنا‌، افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت را علمی دانست و افزود‌: از ابتدا نیز گفته بودیم افزایش حقوق کارکنان دولت متناسب با تورم خواهد بود، نه دقیقا مانند رقم تورم. وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تصمیم طبقاتی که حقوق پایین تری دریافت می کنند، افزایش بیشتری خواهند داشت زیرا در دهک‌های پایین تورم شدت بیشتری دارد.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات منتسب به وی مبنی بر واگذاری جزیره ابوموسی به اماراتی‌ها با رد این موضوع گفت‌: آنجا هم برخی رسانه‌ها عوامل دشمنان ملت ایران هستند و قصد دارند کدورت مصنوعی ایجاد کنند. این در حالی است کشورهای منطقه برادرانه باهم کار می‌کنند.

احمدی نژاد در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا از روند توزیع کارت هوشمند سوخت راضی هستید، گفت‌: این کار بزرگی است که در مدت کوتاهی بیش از ۱۰میلیون کارت هوشمند سوخت توزیع شده‌است. وی پیشرفت اقدامات لازم برای سهمیه‌بندی از جمله توزیع کارت هوشمند را خوب توصیف کرد.

رییس‌جمهوری خاطر نشان کرد: افرادی هستند که خودرو آنان از رده خارج و نابود شده است و برخی خودروها نیز سند درستی ندارند. این شرایط در روند کار مشکلاتی را ایجاد می‌کند. احمدی نژاد در خصوص زمان شروع سهمیه‌بندی بنزین گفت: این موضوع در حال بررسی است. اجازه دهید که بررسی‌ها به پایان برسد و نتایج آن اعلام شود.

رییس‌جمهوری در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص وزیر نفت از ارایه پاسخ در این زمینه خودداری کرد.

این در حالی بود که علی سعیدلو معاون اجرایی رییس‌جمهوری خبرهای مبنی بر احتمال تغییر «سید کاظم وزیری هامانه» وزیر نفت را رد کرد.