رییس قوه قضائیه گفت: این‌که مدیران نظام چهره همدیگر را در رسانه‌ها و افکارعمومی تخریب کنند، به هیچ‌وجه زیبنده مدیریت در جمهوری اسلامی نیست و نتیجه‌ای جز تشویش اذهان عمومی و سلب اعتماد از مدیران نظام نخواهد داشت. به گزارش ایسنا، رییس قوه قضائیه سه‌شنبه شب در جمع اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لوایح پیشنهادی قوه قضائیه که در نوبت رسیدگی مجلس است، خواستار همکاری و تعامل بیشتر مجلس و قوه ‌قضائیه برای تصویب لوایح قضایی شد و گفت: یکی از مهمترین لوایح قضایی ارایه شده به مجلس، لایحه محکومیت‌های مالی است که در صورت تصویب این لایحه سرنوشت ۳۰ تا ۴۰هزار نفر از زندانیان مدیونیت‌های مالی مشخص می‌شود.

آیت‌ا... هاشمی شاهرودی با تاکید بر این‌که با تصویب این لایحه، این تعداد زندانی‌ از زندان آزاد می‌شوند و لطمات و صدمات زندان بر آنان و خانواده‌هایشان از بین می‌رود، افزود: به عنوان رییس قوه قضائیه این آمادگی را دارم که برای تبیین لوایح مهم قضایی که به مجلس ارسال شده است جلسات مشترک با اعضای کمیسیون قضایی داشته باشم تا نمایندگان پس از شنیدن نظرات مرتبط با مبانی و سیاست‌های مربوط به هرکدام از این لوایح و نقشی که در سلامت اجتماعی، فرآیند و اقدامات قضایی دارند، به وحدت‌نظر رسیده و راحت‌تر بتوانند در این خصوص تصمیم‌گیری کنند.

هاشمی شاهرودی با اشاره به ضرورت حفظ حرمت و شان مجلس و دستگاه‌های مختلف اجرایی، قضایی و استقبال از مباحث انتقادی گفت: تمام مسوولان در تمامی رده‌های مسوولیتی باید مراقب باشند به هنگام طرح دیدگاه‌ها و نظرات انتقادی خود نسبت به عملکرد دیگر مجموعه‌های اجرایی، اداری و قضایی با رعایت انصاف، احترام و شان خدمتگزاران را حفظ کنند و از مرز میان نقد سازنده و تخریب شخصیت و عملکرد دیگران به ویژه در اذهان عمومی و از طریق رسانه‌ها و مطبوعات پاسداری کنند.

رییس قوه قضائیه اعلام کرد: همه مسوولان نظام باید سعی کنند تا با همدلی، همکاری و سعه صدر و تاسی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جهت خدمت به مردم گام بردارند که این همدلی و همکاری در نهایت به عزت نظام اسلامی و رضایت مردمی منجر خواهد شد.