وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری، از بدهی ‌معوق نداشتن شرکت ایران خودرو به بانک‌های دولتی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر اموراقتصادی و دارایی در نامه‌ای به نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات شرکت ایران‌خودرو تصریح کرد: جلسات مکرری در این وزارتخانه، حوزه معاونت اول رییس‌جمهوری، وزارت صنایع و معادن و در نهایت شرکت ایران خودرو در این باره برگزار شده است. برهمین اساس، این شرکت با کلیه بانک‌ها توافق کرده و بدهی معوق به بانک‌های دولتی ندارد و بانک‌ها نیز این امر را تایید کرده‌اند. به عبارت دیگر، در توافقات به عمل آمده بانک‌ها تسهیلات قبلی ایران خودرو را تجدید کرده‌اند.

بنابراین نامه، با توجه به اینکه سقف مصوب شورای پول و اعتبار بالاتر از این رقم است، از این رو نیازی به مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات ایران‌خودرو نیست.

در ادامه نامه دانش جعفری به نهاد ریاست جمهوری آمده است: از آنجا که حسب اطلاعات دریافتی، با همکاری بانک‌ها و تقویت حوزه مدیریت ملی ایران خودرو شاهد وضعیت مالی بهتری نسبت به گذشته هستیم، توصیه می‌شود شرکت یادشده با تقویت هر چه بیشتر مدیریت مالی و ایجاد انضباط و شفافیت مالی بیشتر، نسبت به تداوم همکاری با بانک‌ها اهتمام شود.