نگاه سوم - در حالی که فیلم‌های در حال اکران به فروش قابل توجهی نرسیدند، اکران «ستاره می‌شود» ساخته فریدون جیرانی و «بی‌وفا» ساخته اصغر نعیمی در این هفته قطعی شده است. «میم مثل مادر» پانزدهمین ساخته رسول ملاقلی‌پور این بار هم به حاشیه دفاع مقدس در جامعه پرداخته و داستان سهیل و سپیده زوجی جوان است که در آستانه تولد نوزادشان متوجه می‌شوند بچه دچار معلولیت است. سهیل که یک دیپلمات است، موقعیت شغلی خود را در خطر می‌بیند و سپیده را مجبور به سقط جنین می‌کند. اما نوزاد زنده می‌ماند و سهیل هم برای همسرش شرط می‌گذارد که بین او و بچه یکی را انتخاب کند این فیلم توانست ۱۹۹میلیون تومان بفروشد. اما‌ «چه کسی امیر را کشت؟» که پس از «جائی دیگر» دومین فیلم سینمایی مهدی کرم‌پور است، از جمله فیلم‌هایی است که از عید فطر در سینماهای تهران اکران شدند. داستان فیلم با مرگ امیر در مسیر همیشگی به کارخانه‌اش در شمال کشور آغاز می‌شود که هفت نفر از نزدیکانش درباره مرگ او قضاوت می‌کنند و نهایتا کار به افشای دیدگاه واقعی آنها درباره امیر و حتی سرنوشت نهایی او می‌انجامد. این فیلم نیز تاکنون به فروش ۹۰میلیونی رسیده است. «تقاطع» که یک هفته زودتر از این دو فیلم به اکران سینماهای تهران پیوست، داستان یک تصادف را روایت می‌کند که باعث برخورد پنج آدم می‌شود و تاکنون به فروش ۱۳۷میلیونی رسیده است.

فاطمه معتمدآریا، بیژن امکانیان، بهرام رادان، باران کوثری، السا فیروز آذر، سروش صحت، آفرین عبیسی، علیرضا حسینی، خاطره اسدی، محسن قاضی مرادی، مهوش وقاری، نیره فراهانی، بهاره رهنما و مجید مظفری بازیگران «تقاطع» هستند.

«آلبوم» رضا حیدرنژاد فیلمی از سینمای مهجور کودک و نوجوان است که تازه به اکران سینماهای تهران پیوسته و مرحوم رضا سعیدی از بازیگران آن است. این فیلم هم اکنون فروشی به میزان ۵۹میلیون تومان داشته است. «وقتی همه خواب بودند» هم که از عید فطر بر پرده سینماهای ایران ۲ و فرهنگ ۲ قرار گرفته بود با سه سینمای جدید فلسطین ۲، سپیده ۲ و شهر قشنگ به فروش ۴۳‌میلیون تومان رسیده است. «ابراهیم خلیل‌ا...» فیلم تاریخی، مذهبی محمدرضا ورزی با بازی محمد صادقی، بهزاد فراهانی، حسام نواب صفوی، چنگیز وثوقی، نگین صدق گویا و... نیز به فروش ۸۹‌میلیون تومانی دست یافته است.