‌با توجه به بازار نابسامان محصولات کشاورزی به نظر می‌رسد که آمارهای دولتی در زمینه تولید محصولات کشاورزی صحیح نیست و آمارهای واقعی پایین‌تر از رقم‌های اعلام شده است. عیسی کلانتری، دبیر کل خانه کشاورز در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با تاکید براین که مشکل اصلی بازار نابسامان محصولات کشاورزی مربوط به عرضه و تقاضای این محصولات است،‌ گفت: عرضه محصولات کشاورزی در بازار در مقابل تقاضا کمتر است.

به گفته وی، رسیدگی نشدن مشکلات تولید‌کنندگان و کشاورزان و بالابودن قیمت تمام شده تولید محصولات کشاورزی موجب کاهش تولید در بسیاری از محصولات شده است به طوری که هم‌اکنون علاوه بر کاهش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری‌ها، سطح زیر کشت بسیاری از محصولات کشاورزی (سیب زمینی و پیاز) نیز کاهش یافته است.

کلانتری تصریح کرد: ‌افزایش قیمت محصولات کشاورزی می‌تواند نشان‌دهنده کاهش سطح زیر کشت این محصولات و در نتیجه افزایش قیمت آنها باشد.

کلانتری با تاکید بر این که نمی‌توان دلیل این نابسامانی را ناشی از حضور دلالان دانست، ‌تصریح کرد:‌ دلالان و واسطه‌ها نقشی در بازارنابسامان برخی محصولات کشاورزی ندارند و مشکل اصلی کاهش عرضه و افزایش تقاضا برای این محصولات است.