«جو باربارا» درگذشت

«جوباربارا» از بزرگترین سازندگان شخصیت‌های کارتونی جهان روز گذشته در سن ۹۵ سالگی درگذشت.

به گــزارش خبرگـــزاری آسوشیتدپرس باربارا که با همکاری «بیل هانا» شخصیت‌های کارتونی ماندگاری از جمله «تام‌و جری» و «خرس یوگی» را به جهان معرفی کرده بود، به علت مرگ طبیعی در خانه‌اش در ایالت کالیفرنیای آمریکا درگذشت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، کارتون ماندگار تام و جری او هفت بار نامزد دریافت جایزه آکادمی فیلم آمریکا شده بود.باربارا با همکاری هانا از نخستین گروه‌هایی در جهان بودند که اقدام به ساخت برنامه‌های کارتونی برای تلویزیون کردند. از دیگر شاهکارهای او می‌توان به «اسکوبی دو» و کارتون «flintstones» اشاره کرد که به عنوان یکی از ۲۰ برنامه برتر تلویزیونی سال ۱۹۶۰ انتخاب شد. «شب قبل از کریسمس» پرفروش‌ترین کتاب کودک

روزنامه نیویورک‌تایمز فهرست پرفروش‌ترین کتا‌ب‌های سال ۲۰۰۶ را منتشر کرد، که «برای یک روز بیش‌تر» نوشته‌ «میچ البوم» در بخش کتاب‌های داستانی در رتبه‌ اول قرار دارد.

در فهرست این روزنامه، کتاب «بعدی» نوشته «مایکل کریچتونی» در رده دوم ایستاده است. «تقاطع» نوشته «جیمز پترسون» رتبه سوم پرفرو‌ش‌ترین کتاب‌های داستانی سال را در اختیار دارد. «جان عزیز» نوشته «نیکولاس اسپارکز» و «گنجینه‌ خان» نوشته «کلیو کاسلر» و «درک کاسلر» هم در رتبه‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند.

در بخش کتاب‌های غیرداستانی، «گستاخی امید» نوشته «باراک اوباما» پیشتاز است. «مرد بی‌گناه» نوشته «جان گریشام» دومین کتاب پرفروش بخش غیرداستانی است.

در بخش پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک نیز «شب قبل از کریسمس» نوشته «کلمنت مور» پیشتاز سایر رقیبان خود‌ است. «کریمس مبارک، جرج کنجکاو» نوشته «کتی هاپکا» رتبه دوم را در اختیار دارد. «نانسی فانتزی» نوشته «جین کونور» و «۵۰ ایالت ما» نوشته «لین چنی» نیز دیگر کتاب‌های پرفروش فهرست نیویورک‌تایمز هستند.

گزارش میزان درآمد سونی در سال ۲۰۰۶

بر اساس گزارش اخیر کمپانی سونی، میزان درآمد این کمپانی طی سال ۲۰۰۶ در کانادا و آمریکای شمالی قریب به یک‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، محصولات کمپانی فیلمسازی «سونی» طی سال ۲۰۰۶ شامل فیلم‌های بسیار موفقی بوده که از آن جمله می‌توان به دو فیلم پرفروش «رویال کازینو» و «کد داوینچی» اشاره کرد که میزان فروش آنها تنها در کانادا و آمریکای شمالی یک‌میلیارد و ۵۷۷‌میلیون دلار بوده است.فیلم «به‌دنبال خوشبختی» با بازی «ویل اسمیت»، آخرین فیلم اکران شده از کمپانی سونی است که توانسته است طی تعطیلات آخر هفته با کسب ۲۷‌میلیون دلار فروش در صدر گیشه هالیوود قرار گیرد. «به دنبال خوشبختی» سیزدهمین فیلم کمپانی سونی است که طی ‌سال‌جاری در صدر گیشه قرار می‌گیرد. کمپانی سونی برای اولین بار است که طی یک سال بیش از ۳میلیارد از فروش گیشه جهانی را به خود اختصاص داد.