نگاه سوم- تالارهای مجموعه تئاترشهر با آغاز جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی جای خود را به نمایش‌های شرکت کننده در این جشنواره می‌دهند.

از اول شهریور ماه سال‌جاری، تئاتر شهر میزبان نمایش‌های شرکت‌کننده در جشنواره آیینی و سنتی می‌شود.

برای اجرای نمایش‌های جشنواره کافه تریای تئاتر شهر تبدیل به قهوه‌‌خانه سنتی می‌شود. کافه تریای اصلی مجموعه تئاتر شهر در طول برگزاری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی- سنتی میزبان گروه‌های نمایشی در بخش قهوه‌خانه است. با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی ستاد برگزاری جشنواره و مدیریت مجموعه تئاتر شهر انجام گرفته است، فضای کافه تریای تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر با تغییر دکوراسیون و معماری به قهوه‌خانه سنتی تبدیل می‌شود و در اختیار گروه‌های شرکت کننده در بخش نمایش‌های قهوه‌خانه‌ای قرار می‌گیرد.

در طول برگزاری جشنواره بیش از ۲۰ گروه نقالی، پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، خیمه‌شب بازی و نظیر خوانی به اجرای برنامه می‌پردازند. سیزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از اول تا هفتم شهریور ماه در تئاتر شهر و تالارهای نمایشی تهران برگزار می‌‌شود.

همچنین در هفته گذشته با نمایش‌هایی که روی صحنه است، چهارهزار و ۱۲۱ تماشاگر برای دیدن نمایش به تئاتر شهر آمدند. براساس اعلام روابط عمومی تئاتر شهر، نمایش «لبخند باشکوه آقای گیل» (هادی مرزبان) که اجرای خود را از تاریخ ۲۲ تیرماه در تالار اصلی آغاز کرده است تا به امروز با مجموع ۲۸ اجرا میزبان ۱۲هزار و ۲۸۴ تماشاگر بوده است. نمایش «عشقه» (محمد رحمانیان) هم که اجرای خود را از ۱۰ مرداد در تالار چهارسو آغاز کرده است تاکنون با ۱۴ اجرا میزبان ۱۹۵۰ تماشاگر بوده است. نمایش «الکترا - رومئو و ژولیت» به کارگردانی کیومرث مرادی نیز که از تاریخ ۱۱ مرداد اجرای خود را در تالار سایه آغاز کرده تا به ارمزو با ۱۷ اجرا ۱۴۴۵ تماشگر داشته است.

نمایش عروسکی «انتظار در کافه پارکر» (مرتضی سعیدیان و حسین زینالی) نیز که از تاریخ اول مرداد اجرای خود را در کارگاه نمایش آغاز کرده با ۲۱ اجرا ۱۰۱۴ تماشاگر داشته است.