نگاه سوم- آلبوم «ترنج» محسن نامجو از روز سه‌شنبه به بازار آمد و در مدت یک روز به تعداد ۳۰هزار نسخه فروش داشت که رکورد فروش CD موسیقی در ایران زده شد. در این آلبوم که از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شده است قطعاتی چون «ترنج» براساس شعری از خواجوی کرمانی، «رو به سربنه به بالین» از مولانا و باباطاهر، «تلخی نکند»، از مولانا، «واوالیلی» از باباطاهر، «ترسم که...» از حافظ، «دل می‌رود» از حافظ، «جره باز» از باباطاهر «درمیان جان» از عطار، «زلف» از حافظ به چشم می‌خورد که پایان بخش قطعات، کلیپ «روبه سربنه به بالین» قرار دارد که توسط رایانه قابل مشاهده است.

در شناسنامه این اثر آمده است:«محسن نامجو »خواننده، شاعر و آهنگساز در اسفندماه ۱۳۵۴ خورشیدی در تربت جام به دنیا آمد. موسیقی را در نوجوانی با آواز آغاز کرد.

ردیف موسیقی ایرانی را از شاکری و نصرالله ناصح‌پور آموخت و تحصیل موسیقی را در دانشکده هنرهای زیبای تهران ادامه داد.

آشنایی بیشتر با موسیقی جهان و درک عمیق‌تر از آن میان اندیشه‌ای او و نگاه جاری و حاکم بر آموزش موسیقی در دانشگاه، تضاد و تعارضی را برانگیخت که نهایتا به رها کردن نیمه تمام تحصیلش در بهمن ماه ۱۳۷۶ با هدف نفی دیدگاه‌های متعصبانه موجود در دانشگاه انجامید.

«نامجو» از آن پس موسیقی را در ابعادی جدیدی و بی مرز تجربه کرده است. از این روست که در آثارش به انواع موسیقی های شرق و غرب برمی‌خوریم از موسیقی کلاسیک ایرانی تا جاز و بلوز و راک. در واقع آهنگسازی های او نوعی تلفیق محتوایی از انواع موسیقی را در خویش دارند.

تلفیقی که بیشتر در جان جملات موسیقی او بروز می‌یابند تا در پیکره و سازبندی ارکسترش و هنگامی که به این مجموعه بدیع سروده‌های محسن نامجو اضافه می‌شود که آن نیز ترکیبی است از شعر کلاسیک و نیمایی و سپید تا کلام محاوره دیگر به سختی می‌توان نظیر و بدیلی را برای آثار موسیقی با کلام او در تاریخ موسیقی ایران از گذشته تا حال جستجو کرد. همانگونه که به سختی می‌توان مرز مابین طنز و جد را در بسیاری از آثار جدیدتر وی تمیز داد.

در ترنج که نخستین آلبوم رسمی منتشر شده از «محسن نامجو» است کمتر شاهد تلفیق‌های تند و تیز او در شعر و موسیقی هستیم.

در رابطه با محسن نامجو شنیده می‌شود که حوزه هنری قصد دارد با پایان یافتن ماه مبارک رمضان اجرای زنده‌ای را در تالار این حوزه و پس از بازگشت محسن نامجو از خارج از کشور فراهم کند که این می‌تواند بهترین خبر برای علاقه‌مندان این خواننده باشد.