نیکول فریدنی، عکاس پیشکسوت طبیعت و کوه‌های ایران به دلیل بیماری ذات‌الریه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. منیر سلطانی، همسر نیکول فریدنی در گفت‌وگو با میراث خبر ضمن تایید خبر بستری شدن وی در بخش مراقب‌های ویژه بیمارستان گفت: «‌نیکول علاوه‌بر بیماری پارکینسون،‌ آلزایمر و سرطان پروستات، در‌حال‌حاضر بیماری ذات‌الریه گرفته و نیاز به مراقبت‌های ویژه در بیمارستان داشت. صبح امروز ۲۱ شهریور‌ماه به دلیل وخامت وضعیت به بخشICU منتقل شد‌. البته الان وضعیت جسمانیشان نسبت به صبح بهتر است.‌»

وی همچنین به تقبل هزینه‌های بیمارستان ایشان توسط دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد‌:‌ متاسفانه به دلیل مخارج بالای بیمارستان‌های تهران از عهده تامین هزینه‌های آن برنمی‌آییم. آقای حبیب‌ا... صادقی، رییس موزه هنرهای معاصر و رییس دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد به ما اعلام کرده است که هزینه‌های بستری شدن وی را تقبل می‌کند.

همچنین دو روز پیش و قبل از بستری شدن نیکول، احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای شهر تهران به دیدن وی آمد و قول داد مساله هزینه‌های بیمارستان او را پیگیری کند و یکی از مراکز یا بخش‌های دیگر این هزینه را بر عهده بگیرد.

نیکول فریدنی، عکاس ۷۲ ساله ایران است که بیش از ۵۰ سال در بیابان و کویرهای ایران به انتظار لحظه‌ای نشست تا تصاویر مورد نظر خود را ثبت کند. وی بخش زیادی از عمر خود را به ثبت هنرمندانه نقطه به نقطه طبیعت و سرزمین پهناور ایران گذرانده است.