منتشر نشدن آگهی استخدام آموزش و پرورش که قرار بود روز سه‌شنبه منتشر شود، شمار زیادی از متقاضیان استخدام در آموزش و پرورش تهران را سرگردان کرد. حمید فراهانی، مدیر کل روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره علت تاخیر پیش آمده در انتشار فرم ثبت‌‌نام آزمون آموزش و پرورش گفت: انتشار این آگهی منوط به صدور مجوز از سوی معاونت برنامه‌ریزی استانداری است که بنا به اعلام و هماهنگی سهمیه بنیاد شهید صادر خواهد شد. در همین حال رییس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، زمان انتشار آگهی استخدام در این سازمان را اوایل هفته آینده اعلام کرد.

علی یزدیخواه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: آگهی استخدام در سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اوایل هفته آینده در روزنامه‌های کثیرالانتشار منتشر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام برای استخدام در سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران از هفته آینده آغاز می‌شود که بعد از انتشار آگهی، داوطلبانی که شرایط لازم برای استخدام را دارند بر اساس اطلاعات مندرج در این آگهی برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند.

یزدیخواه در این خصوص که نسبت جنسیتی در ثبت‌نام چگونه است، گفت: برای استخدام در آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند ثبت‌نام کند.

در همین حال رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نیز گفت: آگهی استخدام در سازمان آموزش و پرورش شهر تهران اوایل هفته آینده در روزنامه‌های کثیرالانتشار و همچنین پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش شهر تهران به آدرس www.tehranedu.ir منتشر می‌شود.

علی‌اصغر یزدانی افزود: سهمیه استخدامی امسال سازمان آموزش و پرورش شهر تهران ۵۰۵ نفر است که ۶۵ نفر از این تعداد به استخدام مربی پرورشی اختصاص دارد. یزدانی اضافه کرد: سازمان آموزش و پرورش شهر تهران امسال تنها مربی پرورشی مرد استخدام می‌کند.

وی افزود: سهمیه مربی پرورشی ۱۰۰نفر بود که ۳۵ نفر با حکم دیوان عدالت اداری استخدام می‌شوند و بقیه سهمیه از طریق آزمون استخدام می‌شود. بر اساس این گزارش، مدرک تحصیلی مورد نظر کارشناسی و بالاتر است و رشته‌های مجاز برای آزمون گروه پرورشی شامل‌ شاخه‌های علوم تربیتی، مشاوره، علوم اسلامی و رشته‌های حوزوی است.