رییس‌جمهوری گفت: اشکالات در نظام برای ما به ارث رسیده است.

به گزارش ایرنا، محمود احمدی‌نژاد در اختتامیه چهارمین گردهمایی مدیران دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌های کشور با بیان اینکه بعضی‌ها به ما می‌گویند شما به کارهای کلان رسیدگی کنید تا مردم نامه ندهند، تصریح کرد: کسانی که نگاهشان مادی است خیال می‌کنند مدیران باید یک دست لباس شیک پوشیده و در ادارات حضور یابند و نمی‌دانند که ما چنین چیزهایی نداریم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه بالاترین افتخار برای ما خدمت به مردم در دو سطح کلان و رفع نیازهای تک‌تک مردم است، افزود: باید به همه این نامه‌ها رسیدگی کنیم و امیدواریم روزی فرا برسد که نامه نداشته باشیم.

رییس‌جمهوری انبوه نامه‌های رسیده به دولت از سوی مردم را به عنوان برکت نام برد و افزود: از کسانی نیستیم که بگویند دولت توقعات مردم را بالا برده است. اگر هم این طور باشد، خوب است و باید بتوانیم هر جا که هستیم کاری کنیم که مردم با اطمینان خاطر نسبت به انجام کارها و رسیدگی به نامه‌هایشان امیدوار شوند.

احمدی‌نژاد صاحبان حقیقی کشور، انقلاب و سرمایه‌گذاران اصلی برای عزت این سرزمین را همه مردم و ملت ایران ذکر کرد و افزود: خدمت به این مردم بالاترین عبادت و ارزش است چون این مردم بیشترین سرمایه‌گذاری و فداکاری را برای برپایی نظام اسلامی‌و صیانت از آن انجام داده‌اند و هم اکنون نیز ادامه می‌دهند. احمدی‌نژاد خطاب به حاضران گفت: مبادا مراجعه یک فرد به شما باعث شود به آن بی احترامی‌کنید، زیرا تک تک این نامه‌ها برگ عبور صراط شماست.

وی افزود: باید تلاش کنید تا کارها به روز باشد و هفتگی به بنده گزارش دهید، دلیلی ندارد که مدیری سر بالا جواب دهد و بر سر کار باشد. رییس‌جمهوری گفت: باید طرحی را راه اندازی کنید تا مردم بتوانند با یک شماره به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند و من نیز بتوانم تقاضاها را از طریق سیستمی‌ که در دفتر نصب می‌شود، ببینم. احمدی‌نژاد گفت: بنده وقتی ۱۵۰ نامه می‌بینم و می‌خوانم سر حال تر می‌شوم، در شهرداری نیز دوستان شاهد این موضوع بودند.