دنیای اقتصاد- سازمان بازرسی کل کشور در چارچوب برنامه بازرسی‌های مستمر خود در سال‌جاری به بازرسی از وضعیت و میزان پیشرفت فازهای تکمیلی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) می‌پردازد.

فرودگاهی که با گذشت بیش از ۳دهه از آغاز طرح مطالعاتی و سیزده سال از زدن کنلگ ساخت آن، هنوز تکمیل نشده است. فاز یک این فرودگاه دو سال پیش افتتاح شد اما هنوز هیچگونه خطوط حمل‌ونقل ساماندهی شده‌ای وجود ندارد.

هنوز این فرودگاه قابلیت جذب تمامی پروازهای خارجی را ندارد و به‌رغم وعده‌های مکرر محمد رحمتی، وزیر راه و ترابری سال‌های پایانی دولت خاتمی و وزیر کنونی دولت نهم نیمی از پروازها در فرودگاه مهر‌آباد اتفاق می‌افتد.اما این اتفاق از دید سازمان بازرسی در مراحل بعدی قابل بازرسی است زیرا هنوز سایر فازهای فرودگاه تکمیل نشده است.

اکنون بازرسان این سازمان در شرکت فرودگاه‌های کشور به بررسی نمونه‌ای قراردادهای منعقده در زمینه تکمیل فرودگاه امام و نحوه نظارت بر اجرای آن می‌پردازند و وضعیت بودجه و اعتبارات عمرانی و میزان پیشرفت فیزیکی طرح و تطبیق اقدامات انجام شده با برنامه زمانی را بررسی می‌کنند.

همچنین دلایل تکمیل نشدن طرح ساخت فرودگاه امام خمینی (ره) با توجه به نقش آن در حمل‌ونقل هوایی منطقه، دلایل بهره‌برداری نکردن از تمامی ظرفیت‌های موجود در فرودگاه و نیز تبعات ناشی از تکمیل نشدن و بهره‌برداری طرح ساخت این فرودگاه نیز از محورهای مورد بررسی بازرسان سازمان بازرسی کل کشور است.