دنیای اقتصاد- طبق اعلام مرکز آمار ایران، شاخص تورم تیرماه بر اساس سال پایه ۱۳۹۰معادل ۹/۳۳ درصد بوده که نسبت به خردادماه، ۳/۱ درصد افزایش یافته است. بر اساس گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در تیرماه سال ۱۳۹۲، شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در تیرماه سال ۱۳۹۲ عدد ۱۶۵/۲ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۳/۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱/۳۹ درصد است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به تیرماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹/۳۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خردادماه ۱۳۹۲ (۳۲/۶) افزایش یافته است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۰۶.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۰۳/۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵/۵۱ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۲/۵۱ درصد است. شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴/۵۳ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به تیرماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷/۵۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خردادماه ۱۳۹۲ (۵۱/۹) افزایش یافته است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» در تیرماه ۹۲ به رقم ۱۵۱/۲ رسید که ۴/۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می‌دهد.

میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳/۳۳ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به تیرماه سال ۱۳۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱/۲۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به خردادماه ۱۳۹۲، (۲۵/۸) افزایش یافته است.