دنیای اقتصاد- . مرتضی مبلغ معاون وزارت کشور دولت اصلاحات در مورد فعالیت احزاب اصلاح‌طلب اعتقاد دارد: این جریان در فضای پر مشکل هم فعالانه حرکت می‌کند. مرتضی مبلغ که یکی از اعضای شورای مشورتی محمد خاتمی به شمار می‌رود، گفته است در جریان کناره‌گیری عارف در انتخابات ریاست‌جمهوری و پیروزی حسن روحانی نقش این شورا بیش از گذشته پررنگ شده است و به‌عنوان چتر حمایتی اصلاح‌طلبان عمل می‌کند. اصلاح‌طلبان منتظر شرایط مطلوب ننشسته‌اند

مبلغ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر در مورد فعالیت سیاسی جریان اصلاحات در شرایط کنونی که هنوز بسیاری از حساسیت‌ها برطرف نشده، اعتقاد دارد اصلاح‌طلبان منتظر ننشسته‌اند و متناسب با شرایط جامعه فعال می‌شوند. کما اینکه در انتخابات ۹۲ هم فعالیت داشتند و به دنبال گفتمان تحول، مثبت و سازنده بودند و با شرایط به‌وجود آمده هم همه احزاب و فعالان اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا باید تلاش کنند تا شرایط مناسب تحزب در کشور فراهم شود. احتمالا اگر بنا باشد یکی از مهم‌ترین دغدغه این روزهای جریان اصلاحات را بر شمرد، باید به آزادی زندانیان امنیتی اشاره کرد؛ مساله‌ای که به اعتقاد معاون وزارت کشور دولت اصلاحات باعث می‌شود نشاط اجتماعی هم در پی آن بیشتر شود. به گفته وی، آزاد شدن زندانیان تاثیر خوبی بر جامعه گذاشته و خواهد گذاشت و آزادی آقایان موسوی و کروبی و خانم رهنورد و سایر زندانیان نیز تاثیر بسیار مثبتی در فضای سیاسی کشور خواهد گذاشت.

انتخابات جبهه اصلاح‌طلبان هم برگزار شد

از سوی دیگر به گفته حق‌شناس، از این بعد ریاست جبهه اصلاح‌طلبان به صورت چرخشی میان اصلاح‌طلبان در گردش خواهد بود تا همه اعضا بتوانند به صورت دوره‌ای ریاست این جبهه را برعهده بگیرند. به این ترتیب جلسه جبهه اصلاح‌طلبان در روز چهارشنبه هفته گذشته با حضور ۱۲ نفر از ۱۸ نفر در محل دفتر حزب آزادی تشکیل و کلیات منشور و آیین‌نامه جبهه اصلاح‌طلبان به تصویب رسید تا جزئیات آیین‌نامه در جلسه آتی جبهه مورد بررسی قرار گیرد. در مورد جعل عنوان این جبهه مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان درگفت‌و‌گویی با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: رییس جبهه اصلاح‌طلبان تغییر نکرده است و جعل عنوان این جبهه را «پیگیری قضایی» می‌کنیم.