زنجیر تحریم‌ها را پاره می‌کنیم

استان هرمزگان، مقصد دومین سفرِ رئیس دولت یازدهم و کابینه او است. روحانی در ورزشگاه تختی هرمزگان:

زنجیر تحریم‌ها را پاره می‌کنیم

این سفر سه روزه، صبح روز گذشته آغاز شد. رئیس‌جمهور با حضور در فرودگاه بندرعباس به تشریح جزئیات سفر استانی خود پرداخت و مقامات محلی از جمله آیت‌الله عبدالعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، جاسم جادری استاندار و برخی نمایندگان استان هرمزگان در مجلس از او استقبال کردند. سفر روحانی به استان هرمزگان روز پنج‌شنبه به پایان خواهد رسید و او در دومین روز از سفر خود از طریق شبکه استانی هرمزگان با مردم به صورت زنده گفت‌و‌گو خواهد کرد. روحانی در جریان این سفر از مجتمع بندری رجایی و کارخانه فولاد هرمزگان نیز بازدید کرد.

سفر استانی را وظیفه خود می‌دانم

رئیس‌جمهور در آستانه ورود به استان هرمزگان و در فرودگاه بندرعباس سفر به مناطق مختلف کشور و دیدار با مردم را جزو وظایف دولت دانست. او سفر اعضای کابینه به استان‌های مختلف را فرصت خوبی برای اعضای دولت ارزیابی کرد تا از نزدیک با مطالبات مردم آشنا شوند و بتوانند برنامه‌های واقعی برای سراسر کشور اجرا کنند.

حسن روحانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به «اهمیت استان هرمزگان» گفت: «استان هرمزگان جزو استان‌های استراتژیک ایران است؛ چون دروازه کشور به جهان و آب‌های آزاد هستند.» به اعتقاد روحانی «این استان از جهات گوناگون از جمله مساله حمل‌و‌نقل و بنادر مجهز که بیشترین حمل کالا از جهت صادرات و واردات از طریق این بنادر صورت می‌گیرد، اهمیت ویژه‌ای دارد.»

حسین فریدون، دستیار ویژه رئیس‌جمهور، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمدرضا صادق مشاور رئیس‌جمهور، اکبر ترکان مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور و محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در این سفر رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

به گزارش «ایسنا» مجید انصاری در جریان سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان، امروز به دو شهرستان میناب و سیریک سفر و در جمع مردم این شهرستان‌ها سخنرانی می‌کند.

حسن روحانی بعد از سخنرانی در فرودگاه بندرعباس در ورزشگاه تختی بندرعباس حضور یافت و در ابتدای اظهاراتش تاکید کرد: «ما باید زنجیرهای به‌ناحق و ظالمانه تحریم را که بر دست و پای اقتصاد ما توسط ظالمان و مداخله‌گران بسته شده بود، پاره کنیم و بگشاییم.» او با بیان اینکه «امروز جمهوری اسلامی ایران در شرایطی است که باید خودمان را برای تحول بزرگ در اقتصاد کشور و مسائل سیاسی، فرهنگی و سیاست خارجی آماده کنیم»، افزود: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و دولت کاملا خود را آماده کرده است تا به این سیاست‌ها جامه عمل بپوشاند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه «شرایط امروز ما شرایطی است که همه بازرگانان و سرمایه‌گذاران جهان، مسیر ایران را انتخاب کرده‌اند» گفت: «روزانه مقدار زیادی سرمایه‌گذار خارجی و ایرانیان خارج از کشور و کارآفرینان داخلی خودشان را برای سرمایه‌گذاری آماده می‌کنند.»

حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند

روحانی در ادامه خطاب به مردم افزود: «مردم عزیز دلاور ایران و مردم فهیم هرمزگان بدانند که حقوق ملت ما محفوظ خواهد ماند و دولت قدمی نسبت به حراست و حفاظت از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نمی‌کند و تمام حقوق مردم از جمله حقوق هسته‌ای محفوظ خواهد ماند.»

وی همچنین افزود: «ما می‌خواهیم حقوقی از جمله حق صادرات، آزادی تجاری، مبادلات پولی و بانکی و توسعه را که به ناحق دیگران می‌خواهند از ایران بگیرند، تثبیت کنیم.»

روحانی در ادامه با بیان اینکه «مذاکرات نهایی با قدرت‌های بزرگ برای حل و فصل مسائل مربوط به مسائل هسته‌ای آغاز شده است» تاکید کرد که ما قدم نهایی را آغاز کرده‌ایم. روحانی همچنین گفت که شیعه و سنی به‌طور مساوری از حقوق شهروندی برخوردارند.

یارانه نقدی برای اقشار نیازمند استمرار پیدا خواهد کرد

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با مورد توجه قرار دادن بحث هدفمندی یارانه‌ها، گفت: «طبق قانونی که اخیرا مجلس شورای اسلامی تصویب کرده است به همه آنهایی که نیازمند و متقاضی هستند، یارانه نقدی پرداخت خواهد شد.»

روحانی در ادامه صحبت‌هایش در ورزشگاه تختی بندرعباس گفت که یکی از هدف‌های دولت تدبیر و امید، شکوفایی جزایر جنوب در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود و تاکید کرد: «هرمزگان یکی از قطب‌های بسیار مهم فولاد کشور در آینده نزدیک خواهد بود.»

او با بیان اینکه «برای احیای سواحل خلیج‌فارس و دریای عمان به‌ویژه سواحل استان هرمزگان و مکران برنامه‌ریزی مفصل شده است»، گفت: «جاسک در آینده نزدیک به مهم‌ترین بندر تبدیل خواهد شد.»

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه «برنامه‌هایی در زمینه گاز، نفت و پتروشیمی در هرمزگان برداشته خواهد شد»، گفت: «سواحل را آباد خواهیم کرد؛ چون این استان، استانی است که استعداد گردشگری دارد و باید مرکزی برای گردشگری دریایی و سواحلی باشد که بتواند کشتی‌های مسافربری را از شمال به جنوب و از شرق به غرب خلیج‌فارس منتقل کند.»

رئیس‌جمهور در ادامه تاکید کرد که یکی از راه‌های ایجاد اشتغال، توسعه توریسم است و با استعدادهایی که در استان مثل مناطق آزاد قشم و کیش وجود دارد، کاملا برای جذب گردشگر داخلی و خارجی این استان آمادگی دارد.

رئیس‌جمهور در جریان برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، از طریق رسانه ملی با مردم گفت‌وگو خواهد کرد. احمدی، قائم مقام معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان گفت: به‌دلیل محدودیت زمانی امکان حضور در همه شهرستان‌های استان هرمزگان برای رئیس‌جمهور وجود ندارد، در نتیجه آقای روحانی از طریق برنامه زنده تلویزیونی در رسانه ملی روز چهارشنبه با مردم استان هرمزگان گفت‌وگو می‌کند.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان پیش از آغاز صحبت‌های رئیس‌جمهور در جمع مردم بندرعباس سخن می‌گفت، خطاب به روحانی گفت: «الحاق بخشی از هرمزگان به استان فارس، همه را عصبی کرده و همه مردم با سلیقه‌های مختلف بر این موضوع اتحاد دارند که نباید بخشی از این استان به استان دیگر الحاق شود. مهم‌ترین سوغات و عیدی از شما همین موضوع است که این الحاقیه متوقف شود؛ زیرا مردم روستاهای جدا شده فریاد شکایت سر می‌دهند و منتظر روزی هستند که به اصل خود بازگردند.»