مرکز آمار ایران، نرخ تورم روستایی در دوازده ماه منتهی به فروردین سال ۹۳ را ۵/۳۳ درصد اعلام کرد. گزارش مرکز آمار ایران از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه سال ۱۳۹۳، حاکی از آن است شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ عدد ۲/۱۹۳ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۵/۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱/۱۷ درصد است که نسبت به همین مدت در ماه قبل (۹/۱۹درصد) کاهش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم روستایی) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۵/۳۳ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماه منتهی به اسفند ماه ۱۳۹۲ برابر با ۱/۳۶ درصد کاهش یافته است.

شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات در این ماه به رقم ۷/۲۲۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۳/۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها در ماه مورد بررسی به عدد ۵/۲۱۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۴/۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی‌ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷/۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۵/۳۸ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶/۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳/۳۹ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه ۱۳۹۲ (۳/۴۳ درصد) کاهش یافته است.