گروه دیپلماسی: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی، دیروز، در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی‌بر اینکه گفته می‌شود در سفر جوئل هانتر، مشاور معنوی اوباما به تهران، او از سوی حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، حامل پیغامی برای اوباما بوده است، گفت: «ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.» به گزارش «ایلنا»، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت مشاور معنوی اوباما حامل پیام روحانی نیست. نوبخت افزود که «هر پیغام و صحبتی از سوی رئیس‌جمهور با شفافیت اطلاع‌رسانی می‌شود و نیازی به این اقدامات نیست.» به‌تازگی «جوئل هانتر»، «مشاور معنوی» باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا، حدود یک هفته‌ای را در ایران صرف گفت‌وگو درباره رواداری مذهبی با مقام‌های این کشور کرده است.

هانتر که خود یک کشیش ارشد در کلیسای نورث‌لند ایالت فلوریدا است، در راس هیاتی مذهبی آمریکایی به تهران آمد. وی می‌گوید که به دعوت رهبران مذهبی ایرانی و نخبگان این کشور برای شرکت در یک کنفرانس به این کشور سفر کرده است. نشست یاد‌شده «جهان عاری از خشونت و افراطی‌گری از منظر ادیان ابراهیمی» نام داشت و از چهارم خرداد امسال در تهران برگزار شد.

هانتر خود می‌گوید وظیفه دارد اوباما را کمک کند تا «به خدا نزدیک‌تر شود.» هانتر با مقامات بلند‌پایه ایران، مقام‌های فرهنگستان علوم ایران، رهبران مسیحی و یهودی ایران و روحانیون ارشد قم دیدار داشته است. او همچنین تصریح کرد که تندروی، خشونت دینی و صلح بر پایه ایمان برخی از موضوع‌های اصلی مذاکرات او با مقام‌های ایرانی بوده است. نوبخت همچنین افزود: «عرصه مذاکره و گفت‌وگوی ما مشخص است. ما با ۱+۵ مذاکره می‌کنیم و به صورت تلفنی نیز تماسی پیش از این برگزار شد که بلافاصله اطلاع‌رسانی شد. ما هیچ چیز مخفی از مردم نداریم.»