ایرنا نوشت: حضور وزیر اطلاعات و سخنرانی وی در سی‌و‌یکمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، حاشیه‌هایی از بیان خاطرات تا درخواست از وزیر برای عکاسی را در برداشت.

وزیر اطلاعات در حاشیه این اجلاس خطاب به حاضران گفت: ما که از مادر، آخوند زاده نشدیم ، اول کار در فضای عکاسی بودیم؛ با ظهور و ثبوت و آن زمان هم دوربین‌های الان نبود، بعد رفتیم در کار نقاشی و در ترکیب رنگ‌ها تسلط خوبی پیدا کرده بودیم، شما هر رنگ سبزی می‌خواستید چمنی، مغز پسته‌ای، زیتونی و لجنی، هرچه می‌خواستید با ترکیب رنگ‌ها می‌ساختیم. حضار با اطلاع از سابقه هنری وزیر اطلاعات، باز هم با کف زدن به تشویق پرداختند که علوی به آنها این گونه گفت: خدا خیرتان بدهد که برای لجنی هم کف می‌زنید.

وزیر ادامه داد: بعد هم حدود ۱۸ ساله بودم که بازیگر تئاتر شدم و به صحنه رفتم، حالا شما عزیزان درک کردید که یک آخوند هم سابقه این چنینی دارد. وزیر اطلاعات به همراه وزیر آموزش و پرورش و جمع معدودی که همراه آنها بودند از سالن خارج شدند که یکی از عکاسان به علوی گفت؛ آقای وزیر حال که شما سابقه کار عکاسی دارید لطفا با این دوربین از من و آقای فانی وزیر آموزش و پرورش عکس بگیرید که علوی قبول کرد و در حضور جمع از آنها عکس گرفت.