حمایت ازدولت و دستگاه دیپلماسی

گروه خبر: مراسم گرامیداشت روز ۱۳ آبان روز گذشته در مقابل لانه جاسوسی با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسوولان برگزار شد. مراسمی که با اعلام حمایت شرکت‌کنندگان راهپیمایی ۱۳ آبان از دولت و دستگاه دیپلماسی همراه بود . شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز ۱۳ آبان در قطعنامه پایانی خود ضمن حمایت از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در فرآیند مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵، رفع همه جانبه تحریم‌های ظالمانه را خواستار شدند. به گزارش «ایرنا»، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی ضمن حمایت از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور در فرآیند مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ و تاکید بر چارچوب ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب برای دستیابی به حق مسلم ملت غیرتمند ایران اسلامی، اعلام کردند رفع همه جانبه تحریم‌های ظالمانه و یک‌طرفه علیه مردم ایران و مراقبت و هوشمندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر توافقات احتمالی را از مطالبات جدی و قطعی خود می‌دانیم.

در ادامه این قطعنامه۹ ماده‌ای تاکید شده ما به حامیان واقعی تروریسم، خشونت و افراطی‌گری و مدعیان دروغین حقوق ملت‌ها اجازه نخواهیم داد تا با ایجاد تبعیض و مانع تراشی و زیاده خواهی‌ها خللی در مسیر دستیابی به حقوق مسلم ملت ایران ایجاد کنند. این قطعنامه می‌افزاید: ما شرکت‌کنندگان در این عزاداری و تظاهرات ملی، همراه با سایر آحاد و مردم رشید، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی، ضمن میثاق مجدد با آرمان‌های بلند عاشورا و اهداف متعالی حضرت امام (ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت از هم ناگسستنی خود با ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، منویات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون را (به‌ویژه در عرصه مقابله با جبهه معاندان ملت و انقلاب اسلامی ایران) «فصل الخطاب» دانسته و بر لزوم تلاش قوای سه گانه و تمام جریان‌ها و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های ملی در جهت تحقق منویات معظم له تاکید می‌کنیم.

پناهیان: عاشورای امسال از گذشته استکبار ستیزانه‌تر است

همچنین به گزارش «ایسنا»، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، دیروز در این مراسم با اشاره به همزمانی عاشورای حسینی و یوم‌الله ۱۳ آبان تاکید کرد: عاشورای امسال از همه سال‌های دیگر استکبارستیزانه‌تر و استکبارستیزی ما امسال از همه سال‌های دیگر عاشورایی‌تر است. پناهیان با بیان اینکه امروز عاشورایی است که اگر ۱۳ آبان هم نبود ما در نوحه‌های خود باید مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار می‌گفتیم گفت: امروز اگر ۱۳ آبان هم نبود استکبار ستیزی در عاشورای ما موج می‌زد. همچنین به گزارش «ایرنا»، حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان سخنران مراسم ۱۳ آبان گفت: ما اعلام می‌کنیم که باید به وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده حقوق مضاعف پرداخت شود؛ چون با دشمن و وحشی‌ها در حال مذاکره هستند.

تشییع پیکر ۴۵ شهید گمنام در تهران

پس از این مراسم پیکر ۴۵ شهید گمنام در پایان تجمع بزرگ ۱۳ آبان تهران به سمت میدان سپاه تشییع شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، با پایان یافتن تجمع بزرگ یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران که با حضور اقشار مختلف مردم و دسته‌جات عزاداری سیدالشهدا(ع) در مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، تجمع‌کنندگان پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، پیکر پاک ۴۵ شهید گمنام دفاع مقدس را به سمت میدان سپاه تشییع کردند.