گروه خبر: در حالی که پس از گذشت دو ماه از حادثه اسیدپاشی روی زنان اصفهانی هنوز متهم این حادثه دستگیر نشده است، روز گذشته خبر اسیدپاشی روی مدیر بیمارستان ضیائیان تهران یک باردیگر موضوع شیوع اسیدپاشی در کشور و لزوم برخورد قانونی موثر با این موضوع را مطرح کرد. بر اساس گزارش‌ها، دکترسیامند انوری مدیر بیمارستان ضیائیان تهران شنبه شب، هنگام مراجعه به منزل، مورد حمله دو اسیدپاش قرار گرفته و از ناحیه دو چشم آسیب دیده است.

مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ اعلام کرده است: به‌دنبال بروز این حادثه دکتر انوری بلافاصله به یکی از بیمارستان‌ها منتقل و اقدامات درمانی روی وی آغاز شد.

سیامند انوری نیز روز گذشته در تشریح حادثه افزود: هنگامی که نزدیک منزل رسیدم برای خرید توقف کردم و دیدم دو نفر سوار بر موتور به سمت خودرو من می‌آیند. هنگام پیاده شدن از خودرو آنها در را باز کردند و محلولی را به‌صورتم پاشیدند من شروع کردم به کمک خواستن که یکی از راکبین به کمک دیگری آمد تا مرا بگیرند، اما فرار کردم. انوری در گفت‌وگو با واحدمرکزی خبر اضافه کرد: صورتم می‌سوخت اول به فکر اسید نبودم بعد متوجه شدم و شروع کردم به شستشو و خبررسانی به اورژانس و نیروی انتظامی. به‌دنبال وقوع این حادثه، دستگیری اسیدپاشان در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار گرفت و تیم ویژه پلیس برای پیگیری حادثه اسیدپاشی، تشکیل شد. درهمین ارتباط فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: اسیدپاشی به سمت مدیر بیمارستان ضیائیان تهران موجب مصدومیت نامبرده از ناحیه چشم شده که پلیس تهران بزرگ با تشکیل تیم ویژه‌ای درحال شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه است. سردار حسین ساجدی‌نیا افزود: این موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس تهران قرار گرفته و تیم ویژه پلیس تهران بزرگ در حال تلاش برای دستگیری عاملان این حادثه است.

نامه سازمان نظام پزشکی به شورای‌عالی امنیت

در همین حال به‌دنبال این حادثه، علی‌رضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درپی حادثه اسیدپاشی به مدیر بیمارستان ضیائیان، از نامه‌نگاری این سازمان با شورای‌عالی امنیت ملی درخصوص تامین امنیت جامعه پزشکی و محیط‌های بیمارستانی و درمانگاهی خبر داد.

به گزارش «ایسنا»، وی با بیان اینکه برای رفع نگرانی از پدیده اسیدپاشی باید اقداماتی در ابعاد امنیتی و انتظامی انجام شود، خاطرنشان کرد: مجلس نیز می‌تواند همانطور که در کمیسیون امنیت ملی پرونده‌های چند اسیدپاشی گذشته را بررسی کرد این حادثه را نیز بررسی کند و امیدواریم با اقدامات انجام شده شاهد ریشه‌کن کردن این حوادث باشیم. محمود جباروند، رئیس بیمارستان فارابی روز گذشته درخصوص وضعیت جسمانی دکتر انوری مدیر بیمارستان ضیائیان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده وضعیت چشم چپ با عمل جراحی به خوبی کنترل شده و چشم راست هم با دارو و اقدامات ساده وضعیت خوبی دارد؛ به‌طوری‌که بینایی دکتر انوری قابل بازگشت است و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

همچنین دکتر سیدرضا غفاری پزشک معالج دکتر انوری، حال عمومی و وضعیت درمانی بیمار را رضایت‌بخش عنوان کرد.

وزیر بهداشت نیز روز گذشته از دکتر انوری عیادت و توصیه‌های لازم را به تیم معالج درخصوص روند درمان وی ارائه کرد

به گزارش «ایسنا»، دکتر سید حسن‌هاشمی در توضیح وضعیت عمومی دکتر انوری نیز گفت: چشم راست وی خوب است و مشکلی ندارد، اما در چشم چپ مشکلاتی ایجاد شده که شب گذشته مورد جراحی قرار گرفت و امیدواریم هرچه سریعتر بهبودی حاصل شود. البته بخشی از بدن و صورت وی نیز دچار سوختگی شده است.

این حادثه در حالی روی داده است که کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی طرحی است که در صورت تصویب آن، فرد اسید پاش با مجازات اعدام روبه‌رو می‌شود.

حمله با چاقو به ۶ زن در جهرم

آنچه روز گذشته در کنار این حادثه یک بار دیگر شیوع خشونت در جامعه علیه زنان را مطرح کرد ماجرای چاقو خوردن شش زن در جهرم است. به گزارش «تابناک» طی چند روز گذشته، حمله‌هایی با چاقو به ۶ خانم در جهرم صورت گرفت که گفته شده ۵ نفر از این خانم‌ها دانشجو هستند. همچنین به گزارش تابناک ضارب که فرزند یک پاسدار بوده توسط پدرش تحویل داده شده است. به گزارش تابناک، محمدرضا رضایی کوچکی نماینده مردم جهرم در این خصوص گفته است که انگیزه ضارب جهرم(استان فارس) کاملا شخصی بوده است. او درباره دستگیری ضارب زنان در این شهر به «ایران خبر» گفت: حرکت ضارب به هیچ عنوان سازمان‌دهی شده نیست و از سوی هیچ شخص یا ارگانی نیز مورد حمایت و تایید نبوده است.

وی در ادامه گفت: حتی پدر ضارب، بعد از اطلاع از ارتکاب جرم فرزندش، خود، او را تحویل قانون داده است و تاکید کرده که طبق قانون و عدالت مانند دیگران با وی برخورد شود.

رضایی کوچکی درباره اینکه گفته می‌شود ضارب انگیزه امر به معروف و نهی از منکر داشته است، گفت: دربین افرادی که مورد سوء‌قصد قرار گرفتند، خانم‌هایی بودند که حجابشان به هیچ عنوان مشکلی نداشته است و حتی چادر نیز به‌سر داشته‌اند؛ بنابراین این ادعا که انگیزه ضارب مبارزه با بد حجابی و امر به معروف و نهی از منکر بوده است، به هیچ عنوان صحت ندارد.

سید محمد احمدی استاندار فارس نیز دیروز گفت: بررسی و تحقیقات انجام شده نشان داد که ضارب زنان جهرمی دارای اختلال شخصیتی و انحراف اخلاقی است. او در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد که انجام بررسی‌ها و تحقیقات لازم نشان داد هیچ‌گونه کار تیمی، گروهی یا تشکیلاتی در این ماجرا دخیل نبوده و ضارب پس از دستگیری به جرم خود مبنی بر حمله و ضرب و شتم به ۶ خانم در این شهرستان اعتراف کرد.

همچنین به گزارش «ایرنا»، حجت‌الله رضایی، فرماندار و رئیس شورای تامین شهرستان جهرم، با بیان اینکه عوامل این ناامنی با تلاش نیروهای امنیتی سپاه، اطلاعات، انتظامی، قضایی و بسیج دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان حمله به چند نفر از بانوان این شهرستان به هیچ نهادی وابسته نیستند و ادعای رسانه‌های بیگانه در این ارتباط بی‌اساس و کذب محض است.