مهر: دبیر شورای نگهبان گفت: برای اصلاح جامعه راهی جز سپردن کار به افراد متخصص وجود ندارد و هر جا مشکلی در کشور وجود دارد به‌خاطر این است که افراد فاقد صلاحیت مسوولیت را بر عهده گرفته‌اند. آیت‌الله احمد جنتی شامگاه پنج‌شنبه در همایش ناظران امین در حسینیه امام خمینی(ره) مشهد با اشاره به مسوولیت ناظران در انتخابات بیان داشت: عده‌ای از هم‌اکنون می‌دانند که صلاحیتشان در شورای نگهبان تایید نمی‌شود؛ بنابراین شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند. او با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی شورای نگهبان این است که اجازه ندهد هیچ قانونی برخلاف شرع به تصویب برسد، گفت: بنابراین اگر مصوباتی برخلاف شرع باشد شورای نگهبان آن را اصلاح می‌کند.

امام جمعه موقت تهران:

رعایت نکردن امانت مسوولان

ظلم عمومی است

گروه خبر: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملاک راست گفتن و امانتداری است، گفت: اگر مسوولی اخلاق اسلامی و تعهد لازم را نداشته باشد و مردم را تحقیر کند؛ یعنی امانتداری را رعایت نکرده و این یک ظلم عمومی و بدهکاری به همه مردم است. به گزارش «ایرنا» حجت‌الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در نماز جمعه دیروز تهران با تاکید بر اینکه باید پست‌ها و مسوولیت‌ها به اهلش سپرده شود، گفت: چون اینها مال شخصی یک دولت، یک وزیر یا یک رئیس‌جمهور نیست تا به دلخواه خود به هرکسی که بخواهد پست بدهد. صدیقی با تاکید بر رعایت امانت در دولت اسلامی به معنای جامع کلمه، گفت: سنگرنشینان مجلس، قضات کشور، مسوولان اجرایی، بخشداران، استانداران، فرمانداران و وزرای کشور بدهکاران خدا و خلق خدا هستند، چون آنها به جای خدا مسوولیت‌ها را برعهده گرفتند و به جای پیامبر مدیریت را عهده‌دار شدند.

۸۲ درصد زنان سرپرست خانوار بیکارند

ایسنا: معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم افتتاح نمایشگاه دهه کسب‌و‌کار با بیان اینکه زنان بیشتر از مردان در معرض فقر قرار دارند، گفت: زنان از قابلیت‌ها و امکانات لازم برای توانمندی و کاهش فقر برخوردار نیستند که دلیل آن وجود موانع فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در راه توسعه و پیشرفت وضعیت زنان است.شهیندخت مولاوردی با اعلام اینکه طبق آمار ۸۲ درصد زنان سرپرست خانوار بیکار هستند، اظهار کرد: ضرورت ایجاد هماهنگی و پرهیز از موازی‌کاری از طریق تمرکز برنامه‌ریزی و تقسیم کار تشکیلاتی، وزارتی و یکپارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، موجب شد با اجرای آزمایشی «طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در شهرری با شناسایی نقایص و کاستی‌های این طرح، طرح جامعی را برای اجرا در سراسر کشور ارائه دهیم.