به‌کارگیری تکنولوژی جدید در معادن زغال‌سنگ کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رشد و توسعه کشور را در گرو تقویت معادن دانست و افزود: کاهش حوادث ناشی از کار با افزایش مهارت در معادن به‌دست می‌آید و به همین دلیل هزار نیروی جدیدی که قرار است در این معدن به‌کار گرفته شوند با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مهارت‌های کافی را برای انجام کار ایمن می‌آموزند. به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی که در جمع کارکنان معدن زغال‌سنگ طرزه سخن می‌گفت، افزود: در سال ۹۴ تولید جدید در این معدن با راه‌اندازی تکنولوژی مدرن انجام خواهد شد که طرح اجرای این برنامه جدید هم‌اکنون در دست مطالعه است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به هزینه ورود این تکنولوژی جدید به حوزه معادن زغال‌سنگ کشور بیان کرد: اجرای این طرح بالغ بر هزار میلیارد ریال اعتبار می‌طلبد.

ربیعی با اشاره به اهتمام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ورود این تکنولوژی جدید، تصریح کرد:‌ درصدد هستیم تا اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح را تامین کنیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کاهش نرخ تورم در دولت تدبیر و امید از رشد اقتصادی بیشتر در سال آینده خبرداد و افزود: امیدواریم روزی به آرزوی ایرانیان برای رسیدن به تورم تک نرخی دست پیدا کنیم. وی افزود: بحث کانونی امام‌خمینی (ره) حل موضوع نابرابری، محرومیت و فقر بود بنابراین طرح مسکن اجتماعی با همراهی وزارت راه و شهرسازی را با همان خواسته امام راحل دنبال می‌کنیم. دکتر ربیعی گفت: دولت یازدهم بلافاصله پس از روی کار آمدن برای اداره کشور برنامه‌ریزی انجام نداد؛ بلکه این برنامه‌ریزی‌ها هشت سال در مرکز تحقیقات استراتژیک انجام شد و برنامه‌های دولت براساس آن سامان پیدا کرد، بنابراین ما حق نداریم حتی یک ریال را بدون کارکارشناسی هزینه کنیم. وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی اظهار کرد: تمام اهتمام ما پیوند دادن سیاست‌های مالی و تولیدی با یکدیگراست و در این زمینه تمام تلاش خود را در تمام سطوح مرتبط به‌کار می‌بندیم. ربیعی با اشاره به سیاست‌های خارجی موفق دولت یازدهم اضافه کرد: به‌طور قطع پیروز قطعی این مذاکرات مقام معظم رهبری هستند.