گروه خبر: سخنگوی وزارت کشور گفت: هیات بررسی حادثه شیراز در حال تدوین و تهیه گزارش اولیه است و امیدواریم تا آخر هفته آینده این گزارش آماده شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم،حسینعلی امیری در مورد پیگیری حادثه شیراز گفت: کمیته‌ای از سوی رئیس‌جمهور، مشخص شد و این کمیته محل حادثه را هم بررسی کرده‌است و در نهایت نظر اولیه این بود که اشخاصی که مشخص هستند و در فیلمی که در اختیار وزارت کشور است، چهره آنها مشخص است و اتهامات آنها هم تاحدودی معلوم است، به دستگاه قضایی معرفی شدند ودستگاه قضایی نیز آنها را احضار کرده و ظاهرا ۳ نفر از آنها تحت قرار هستند و بقیه نیز احضار می‌شوند. وی افزود: هیات بررسی حادثه شیراز در حال تدوین و تهیه گزارش اولیه است و امیدواریم تا آخر هفته آینده این گزارش آماده شود.

امیری اضافه کرد: پیگیری‌هایی که درخصوص حادثه شیراز انجام گرفته است، قابل قبول است و عده‌ای قبل، بعد و حین آن حادثه را بررسی می‌کنند. دستور رئیس‌جمهوری نیز این بود آنهایی که مقصر هستند یا عواملی که کم‌کاری کرده‌اند، تحت پیگیری قضایی قرار گیرند؛ به هر حال دستور آقای رئیس‌جمهور جامع است و برای اینکه دقیقا به مطالب رئیس‌جمهوری پاسخ دهیم، باید گزارش دقیقی را تهیه کنیم. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی می‌گویند رئیس دانشگاه شیراز در آن حادثه مقصر است، اظهار کرد: گزارش کمیته هنوز نهایی نشده است که من بتوانم بگویم چه کسی مقصر است و چه کسی مقصر نیست.

واگذاری صدور مجوز تجمع به استانداری‌ها

همچنین به گزارش «ایرنا»، قائم‌مقام وزیر کشور گفت: صدور مجوز برای تجمع‌ها به استانداری‌ها سپرده شده است و مسوول صدور مجوز تجمع‌های تهران، استاندار تهران است. حسینعلی امیری افزود: به‌طور معمول استاندار با اخذ نظر مشورتی اعضای شورای تامین و ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی، تصمیم‌های مقتضی را مبنی بر قبول یا رد درخواست تجمع اتخاذ می‌کند.

آخرین وضعیت انتخاب استاندار مرکزی

امیری در مورد وضعیت انتخاب استاندار مرکزی گفت: هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌ایم و کارها در این مورد در وزارت کشور مسیر کارشناسی خود را طی می‌کند و چند نفر مطرح هستند، ولی هنوز در رابطه با آنها به نتیجه نرسیده‌ایم. وی در مورد ۴ گزینه مد نظر رئیس‌جمهوری که به وزیر کشور معرفی شده‌اند نیز گفت: من اطلاعی ندارم، بالاخره آقای رحمانی‌ فضلی وزیر هستند و ارتباط بیشتری با رئیس‌جمهوری دارند، ولی تا اینجای کار از مسیر کارشناسی خودش پیش می‌رود و هنوز هم به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. امیری همچنین در مورد پیگیری‌های وزارت کشور درخصوص حادثه اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.