فارس: عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی از نامه رئیس‌جمهوری به مقام معظم رهبری درباره قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر خبر داد. آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه‌ای با رادیو ایران با اشاره به اهمیت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: اخیرا قانونی در مجلس شورای اسلامی تصویب شد که پس از آن به شورای نگهبان آمد و مورد تائید شورا نیز قرار گرفت؛ البته اشکالاتی وجود داشت که یکی دوبار رفت و آمد و اشکالاتش اصلاح و درنهایت تایید شد.

وی با اشاره به ابلاغ این قانون از سوی رئیس مجلس به رئیس‌جمهوری اظهار کرد: رئیس‌جمهوری از نظر اجرا یک مشکلاتی به نظرشان رسیده بود و به همین دلیل نامه‌ای خدمت مقام معظم رهبری می‌نویسد و معظم له نیز نامه را به هیات حل اختلاف قوا که فعلا در سیستم قانون موظف به بررسی موارد اختلافی بین قوای سه‌گانه است، ارجاع می‌دهند و در نهایت نتیجه بررسی این هیات مورد ابلاغ قرار می‌گیرد. رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این قانون هم اشکالات اجرایی دارد که به نظر رئیس‌جمهوری وجود داشته است. در جلسه هیات حل اختلاف بعضی از موارد اصلاح و بعضی‌ دیگر حل می‌شود و پس از ابلاغ، قانون است و اجرا می‌شود. یزدی اضافه کرد: امربه‌معروف ونهی ازمنکر وظیفه هر مسلمانی است و دولت محترم در درجه اول باید از درون خودش شروع کند.


برخورد فیزیکی با روزه‌خواری

همچنین به گزارش تابناک آیت‌الله محمد یزدی، رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با برنامه بامدادی رادیو سراسری گفت: امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی نمی‌خواهد و وظیفه هر مسلمانی است. به گزارش واحد مرکزی خبر او افزود: «در صورت مشاهده روزه‌خواری باید با زبان از منکر نهی شود و اگر جلوگیری عملی بخواهد، این وظیفه نظام است؛ یعنی وظیفه نیروی انتظامی و قدرت حاکم است که برخورد فیزیکی کند، البته با رعایت مراتب و درجات آن.»