گروه خبر: سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته از بازداشت تعدادی از اعضای هیات‌مدیره شرکت توسعه میزان به اتهام اخلال در نظم اقتصادی کشور و خیانت در امانت خبر داد. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین در نشست خبری هفتگی اش با خبرنگاران گفت که 5 نفر در جریان بررسی فتنه 88 دستگیر شده‌اند.

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در هشتاد و یکمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص دکل گم شده نیز اظهار کرد: اینکه از این مساله به‌عنوان دکل گم شده تعبیر می‌کنند نمی‌دانم درست است یا خیر. چون هنوز پرونده به پایان نرسیده و امکان دارد سر این شرکت کلاه گذاشته باشند یا اینکه خدای ناکرده با شرکت خارجی تبانی کرده باشند. به گزارش خبرگزاری تسنیم وی افزود: تاکنون گزارش‌هایی در مراحل مختلف درخصوص این پرونده به نام فرد متهم انجام شده و طی دو تا سه مرحله به دستگاه قضایی ارسال شده است. در حال حاضر پرونده در دادسرای تهران در حال انجام مرحله تحقیقات است و یک نفر در ارتباط با این پرونده بازداشت شده است البته از افراد مختلفی تحقیقات به‌عمل آمده که این تحقیقات ادامه خواهد داشت.


پرونده میزان

به گزارش «ایرنا»، محسنی‌اژه‌ای افزود: قرار بود شرکت توسعه میزان در بانک صادرات ادغام شود، اما اعضای هیات‌مدیره موسسه این موضوع را قبول نکرده و اقدامات لازم را انجام ندادند. وی ادامه داد: به همین منظور تعدادی از اعضای هیات‌مدیره بازداشت شدند و برای این شرکت مدیر تسویه انتخاب شد و در حال انجام اقدامات قانونی برای تسویه است تا پول مردم را بدهند و مردم متضرر نشوند. محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: اتهامات آنان، اخلال در نظم اقتصادی کشور و خیانت در امانت است که این اتهامات در حال بررسی است.


محاکمه غیابی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین در جریان بررسی فتنه 88، پنج نفر از کسانی که در این فتنه فعالیت داشتند، دستگیر شدند که برخی از آنها در خارج و برخی داخل ایران بودند و پرونده آنها به دادگاه رفته است. محسنی‌اژه‌ای افزود: پرونده این افراد در دادگاه بدوی رسیدگی شده و آنان محکوم شناخته شده‌اند، اما حکم آنها قابل اعتراض است. وی ادامه داد: همچنین دو تا سه نفر در جریان این فتنه، ممنوع‌الخروج شده‌اند و افرادی که برخی آنها نیز در خارج از کشور هستند، همچنان تحت تعقیب قرار دارند که اگر به کشور بیایند، محاکمه آنها حضوری و اگر نیایند ممکن است غیابی برگزار شود. محسنی‌اژه‌ای گفت: این افراد محکوم به حبس هستند، اما از گفتن میزان حبس و جزئیات آن معذورم.


پرونده دبیر کانون صنفی معلمان

محسنی‌اژه‌ای درخصوص سوال خبرنگاری که چرا اسماعیل عبدی، دبیر کانون صنفی معلمان پس از ۱۵ روز از دستگیری ممنوع‌الملاقات شده است، گفت: برخی متهمان نمی‌خواهند خانواده‌شان از اتهام آنها مطلع شوند، اما اتهام متهمان را به آنها تفهیم می‌کنیم و متهم با خانواده تماس دارد و می‌تواند اتهامش را نیز به خانواده بگوید. وی افزود: این فرد نیز می‌داند که اتهامش چیست.