فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از روند حذف یارانه اقشار مختلف جامعه به‌ویژه افراد نیازمند انتقاد کرد و گفت: دولت باید طبق قانون، یارانه ثروتمندان را حذف کند و برای ادامه باید لایحه اصلاح هدفمندی را به مجلس بیاورد.

موسی‌الرضا ثروتی با اشاره به اینکه قانون، تمام روندهای اجرایی هدفمندسازی یارانه‌ها را برای دولت تعیین کرده است، اظهار کرد: اشکال کار دولت‌ها در این است که به تکلیف قانونی در جریان اجرای هدفمندی یارانه‌ها درست عمل نمی‌کنند.


وی افزود: چه دولت دهم و چه دولت یازدهم در موضوع یارانه‌ها قانون‌شکن بوده‌اند و از این شرایط که دولت پایبندی به قانون هدفمندی یارانه‌ها ندارد، ناراضی هستیم.


ثروتی با بیان اینکه خود شخص رئیس‌جمهور، 5 دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است، گفت: رئیس‌جمهوری که در دورانی خود قانون‌گذار بوده است، اکنون در هدفمندی یارانه‌ها به قانون پایبند نیست و در این‌باره پیشنهاد جدید یا لایحه اصلاحی نیز به مجلس نیاورده است.


وی با انتقاد از اینکه یک نوع بی‌توجهی به قانون در کشور رواج پیدا کرده است، گفت: هم‌اکنون دولت پس از نزدیک به سه سال قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را به‌طور کامل اجرا نکرده است.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: طبق قانون باید دولت قیمت‌ها را به فوب خلیج‌فارس برساند و اگر در این فرصت موفق نشد، باید لایحه اصلاحی به مجلس بیاورد.


وی با اشاره به اینکه درباره روند حذف یارانه اقشار مختلف جامعه به دولت تذکرهای فراوانی داده‌ایم، گفت: برخی افراد در جامعه هستند که به ناحق یارانه‌شان حذف شده و در این‌باره نامه‌نگاری‌های فراوانی با دولت انجام شده است، اما هیچ پاسخی نگرفته‌ایم.


ثروتی با بیان اینکه طبق قانون 6 میلیون نفر از اقشاری که به یارانه احتیاج ندارند، باید از لیست یارانه‌بگیرها حذف شوند، گفت: از محل اجرای قانون هدفمندسازی باید 4 هزار میلیارد تومان به اشتغال، 1800 میلیارد تومان برای مسکن جوانان،4800میلیارد تومان بهداشت و درمان و 5 هزار میلیارد تومان بابت تقویت بخش تولید هزینه شود که این قوانین تاکنون عملی نشده است.


وی گفت: برخورد دولت با قانون به هیچ عنوان پسندیده نیست و در این‌باره باید لایحه اصلاحی به مجلس ارائه شود.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بهینه‌سازی مصرف سوخت، گسترش تامین اجتماعی و تقویت تولید ملی را از اهداف اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها برشمرد و تصریح کرد: دولت از قانون هدفمندسازی تنها به موضوع پرداخت یارانه‌ها توجه می‌کند و در این مورد هم حذف یارانه افراد مختلف جامعه با اعتراضاتی مواجه است.