میزی که از آن سخن می‌گویید پایه‌هایش درهم شکسته است عکس: President.ir
گروه خبر: «قادریم سایر مسائل را هم در منطقه و جهان پای میز مذاکره و با منطق حل‌وفصل کنیم.» رئیس‌جمهوری روز گذشته در اولین سفر داخلی‌اش پس از توافق هسته‌ای ایران و 1+5 بابیان این مطلب گفت: امروز ایران در جایگاهی قرار دارد که به همه دنیا بگوید با فشار و تهدید نمی‌توان این ملت را تسلیم کرد و جهان یکبار دیگر در برابر خواست، عظمت و ایستادگی این ملت در وین سر تعظیم فرود آورد.




رئیس‌جمهوری در کردستان اعلام کرد

نمی‌گذاریم ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه شود
از اربیل و سلیمانیه دفاع می‌کنیم
میزی که از آن سخن می‌گویید پایه‌هایش در هم شکسته است

رئیس‌جمهوری که روز گذشته در اجتماع بزرگ مردم استان کردستان در ورزشگاه استقلال سنندج سخن می‌گفت، افزود: مردم ایران پس از ۱۲ سال مقاومت توانستند در میدان منطق و مذاکره، عظمت خود را به رخ جهانیان بکشند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در بیستمین سفر داخلی‌اش افزود: دیپلمات‌های شما که فرزندان رشید و قهرمان این ملت هستند توانستند در برابر ۶ کشور بزرگ و قدرتمند جهان به پیروزی تاریخی دست یابند. چه کسی فکر می‌کرد قدرت‌هایی که می‌گفتند ایران نباید از انرژی هسته‌ای بهره‌مند باشد، روزی در برابر مقاومت ملت ایران سر تسلیم فرود آورند.


فرقی بین شیعه و سنی نیست

رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه آنچه به دست آمده پیروزی همه ملت است، تصریح کرد: ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی‌گذارد، شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگرند، ما پیروان قرآنی هستیم که گفته است ما برادر و برابریم و ملت ایران دست واحد در برابر همه دشمنان خود می‌باشد و کردستان دیده‌بان و چشم سرزمین ایران است.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی گفت: اگر کسی بخواهد بین شیعه و سنی یا کرد، بلوچ، ترک، عرب و فارس فرقی بگذارد، خطا کرده است.


منطقه را از تروریست پاک می‌کنیم

روحانی بابیان اینکه ایران کشور و ملتی واحد است و کردستان چشم ایران و دیده‌بان بصیر و بینای این ملت بوده و هست، گفت: اگر دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران و دلاوران این ملت نبودند، امروز اربیل و بغداد به دست تروریست‌ها سقوط کرده بودند، اما ملت ایران پشتیبان همه مظلومان است و از دهوک، اربیل و سلیمانیه و هر نقطه و سرزمین دیگری در منطقه که مورد ظلم و تجاوز قرار گیرد، دفاع می‌کند و به حول و قوه الهی منطقه و همه کشورها از جمله عراق را با وحدت و انسجام از لوث وجود تروریست‌ها پاک خواهیم کرد.رئیس‌جمهوری همچنین گفت: ملت ایران، ملت بزرگی است که نشان داد می‌شود پیچیده‌ترین موضوعات سیاسی جهان، مثل موضوع هسته‌ای را پای میز مذاکره حل و فصل کرد.


توصیه به دولتمردان آمریکا

روحانی با تاکید بر اینکه ما راه‌مان را با اتکا به وحدت و پشتیبانی مردم و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: طرف مقابل ما در سرزمین خود مشکلات فراوانی دارد و به همین خاطر دچار لغزش‌ها و خطاهایی می‌شود و من به سیاسیون آمریکا می‌گویم تصمیم بگیرید تا در اتاق سیاسی‌تان خانه‌تکانی کنید؛ چراکه میزی که از آن سخن می‌گویید، پایه‌هایش در هم شکسته است و در برابر شما یک راه وجود دارد و آن هم تواضع، احترام، تکریم و فروتنی در برابر ملت ایران و حرف حق اوست.


ا دامه اقتصاد مقاومتی

ر وحانی با اشاره به اینکه ما همچنان اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد، تصریح کرد: ما شرایطی ایجاد نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه شود، بلکه کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و صادرات انواع کالاها برای منطقه و جهان با اتکا به همت، ایستادگی و انسجام شما مردم باشد.


اظهار تاسف از وقوع سیلاب

رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تاسف از وقوع سیلاب در بخش‌هایی از کشورمان و از جمله بخش‌هایی از استان کردستان خاطرنشان کرد: همان‌طور که در جلسه هیات دولت اعلام کردم باید خودمان را بهتر از قبل برای مواجهه با حوادث غیرمترقبه آماده کنیم و البته باید بتوانیم بهتر این رخدادها را پیش‌بینی کنیم و از سوی دیگر باید توان کافی برای جبران خسارت‌ها را پس از وقوع هر حادثه‌ای داشته باشیم.


روحانی همچنین در ابتدای سخنان خود نیز کردستان را سرزمین مقاومت، ایستادگی و نمونه‌ای ماندگار از میهن دوستی ایران عزیز دانست و اظهار کرد: کردستانی‌ها پیوسته دیده بان دقیق ایران زمین بوده و هستند و دولت یازدهم همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به‌کار خواهد گرفت.


باید دولت را کوچک کنیم

دیداربا علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان بخش دیگری از برنامه سفر رئیس‌جمهوری به استان کردستان بود.


رئیس‌جمهوری در جمع علما، ایثارگران و نخبگان استان کردستان، اشتغال نسل جوان و تحصیلکرده را مهم‌ترین اولویت کشور دانست و تصریح کرد: در فضای جدید بعد از توافق باید با وحدت و همدلی بیشتر، روند شکوفایی اقتصادی و توسعه همه جانبه و پایدار کشور را با شتاب طی کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی گفت: باید فضای کشور، فضای افزایش تولیدات و صادرات شود و در این راستا باید فضای فعالیت اقتصادی را در بخش‌های مختلف کشور فعال و دولت را کوچک کنیم.رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه در فضای جدید کنونی به هیچ وجه نباید وقتمان را تلف کنیم، اظهار کرد: باید تولید و صادرات نفتی را بالا ببریم و کردستان باید به یکی از مراکز بزرگ صادراتی برای صدور انواع کالاها و خدمات تبدیل شود.


استراتژی دفاعی ایران

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود استراتژی دفاعی نظام جمهوری اسلامی ایران را برای امنیت کشور یک استراتژی دفاعی و بازدارنده دانست و گفت: ما در انقلاب اسلامی، دنبال فتح قلوب و فتح فضای صمیمیت و برادری در منطقه بوده و هستیم.


هزینه برای به هم زدن مذاکرات

همچنین روحانی دیروز در نشست فعالان اقتصادی استان کردستان در سنندج گفت: ۲۲ ماه مذاکرات هسته‌ای، مذاکرات سخت و پیچیده‌ای بود و حاشیه‌های فراوانی هم داشت.وی گفت: گاهی حاشیه‌های این مذاکرات از متن مهم‌تر بود. برخی از رژیم‌ها و کشورهای منطقه، پول‌های زیادی را برای به نتیجه نرسیدن این مذاکرات خرج کردند.

میزی که از آن سخن می‌گویید پایه‌هایش درهم شکسته است