گروه خبر: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی روز گذشته در نشست خبری‌اش در نمایشگاه مطبوعات، با بیان اینکه این شورا به موضوع بازداشت اخیر خبرنگاران ورود پیدا کرده است، گفت: «این اقدام به شکلی برای صیانت از سلامت خبرنگاران است.»


به گزارش «ایسنا» علی شمخانی با تاکید بر اینکه این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد، افزود: «این موضوع در حال مدیریت شدن است. این اقدام به شکلی صیانت از سلامت خبرنگاران است. شاید برخی از اقدامات ناخواسته توسط برخی افراد صورت گرفته که در گردابی افتادند که این گرداب مفید نیست.»شمخانی تاکید کرد: «به‌طور قطع جامعه گسترده، شریف و زحمت‌کش و کم خواه خبرنگاری ما نیازمند صیانت است.»دبیر شورای‌عالی امنیت ملی همچنین در مورد زمان آزادی خبرنگاران بازداشتی و تعیین تکلیف آن گفت: «قطعا این موضوع تعیین تکلیف خواهد شد و آزادی خبرنگاران زمان زیادی نخواهد برد.»او گفت: «به نظر می‌آید این دوستان مشکل ندارند و بعد از آنکه به آنها گفته شد کارشان غلط بوده به این موضوع اذعان داشتند. البته برخی از آنها گفته‌اند که مطلع نبودند.»شمخانی تاکید کرد:«قصد این نیست که اگر کسی دستگیر شد او را از حیز انتفاع بیندازند. قصد این است که آژیر خطری کشیده شود مبنی‌بر اینکه دوستان ما در مرحله حساسی قرار داریم و زیرکی‌ها و معماگونه وارد شدن استکبار را در جامعه ما با بزک کردن خود بدانند و اینکه جامعه‌ما بیشترین آسیب را از ایالات متحده آمریکا دیده است.»نماینده مقام معظم رهبری در شورای‌عالی امنیت ملی افزود: «این موضوع به برخی خبرنگاران گفته شده و پیامک داده شده که مراقب این مشکل باشند تا در این گرداب نیفتند.»شمخانی ادامه داد: «به نظرم آن دوستانی که از این موضوع آگاهی یافتند با توجه به اینکه برخی از آنها آشنا به این شگرد نبودند موضوع‌شان قابل حل خواهد بود.» شمخانی همچنین در مورد انتخابات مجلس‌خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت که این دو انتخابات به عنوان دو سد ضد نفوذ خواهد بود.


ارسال پرونده بازداشتی به قوه‌قضائیه

در همین حال به گزارش خبرگزاری مهر،روز گذشته سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به دستگیری‌های اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: «افرادی که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شده‌اند پرونده‌شان به مقامات قضایی فرستاده خواهد شد. آنجا است که مشخص می‌شود اینها با سرویس‌ها و شبکه‌های خارجی ارتباط داشته‌اند یا نه؟ آیا خط دهی به اینها از ناحیه بیگانگان صورت می‌گرفته است یا خیر؟»جوانی افزود: «بحث نفوذ به این معنا است که افرادی در رسانه‌های داخلی دیکته‌نویس آن چیزی باشند که از بیرون به آنها ابلاغ می‌شود و آنها خواسته‌هایشان را از طریق این عوامل دنبال کنند.»او افزود: «ما امروز با چنین وضعیتی مواجه هستیم و برخی از رسانه‌های داخلی سفارش بیگانگان و سرویس‌های خارجی را در داخل منتشر می‌کنند.»