دولت درپی پیروزی جناح خاصی در انتخابات نیست
گروه خبر: رئیس‌جمهوری روز گذشته لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی را برای طی تشریفات قانونی، به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

حسن روحانی همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات پیش رو اعلام کرد که دولت یازدهم در پی پیروزی جناح خاصی نیست و تلاش می‌کند که شرایط برای مشارکت همه جناح‌ها، احزاب و گروه‌ها فراهم شود. رئیس‌جمهوری همچنین سه‌شنبه شب در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری در مورد برگزاری اردوهای مختلط دانشجویی دستور داد تا گزارش مستندی از مواردی که اتفاق افتاده آماده و تذکر رهبر معظم انقلاب پیگیری شود.


ورود افراد با تدبیر به مجلس

رئیس‌جمهوری روز گذشته در جلسه هیات‌وزیران، دولت را یک دولت فراحزبی دانست و با اشاره به قرار داشتن در آستانه برگزاری انتخابات، استانداران را به آماده کردن شرایط و زمینه‌های برگزاری شکوهمند و همراه با آرامش انتخابات سفارش کرده و اظهار امیدواری کرد در پرتو یک انتخابات باشکوه، افراد تاثیرگذار با تجربه، با تدبیر و توانمند برای خدمت هرچه بیشتر به کشور به مجلس راه یابند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس‌جمهوری، روحانی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این نکته که به هر میزان درآمدهای مختلف دولت افزایش پیدا کند، همچنان برای کشور بزرگی مانند ایران و مسائل و مشکلاتی که با آن روبه‌رو است، کافی نیست، گفت: حضور فعال بخش خصوصی، مشارکت عموم مردم و جذب سرمایه خارجی با توجه به مسائل و مشکلات موجود، از ضروریات است.روحانی ادامه داد: علاوه‌بر این، روابط حسنه با دنیا و مبنا قرار دادن تعامل سازنده در مناسبات بین‌المللی لازمه توسعه و پیشرفت کشور است، البته این به آن معنا نیست که با هیچ کشوری مشکل نداشته باشیم، اما مبنای ما تعامل با دنیا و روابط حسنه با کشورهای دیگر است. همچنین روز گذشته در جلسه هیات دولت به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهوری، اعضای هیات دولت به آقایان فریدون همتی و محمدرضا خباز به ترتیب به‌عنوان استانداران قزوین و سمنان، رأی اعتماد دادند. از این رو رئیس‌جمهوری با اشاره به این رای اعتماد، از استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در هر استان یاد و تصریح کرد: استانداران باید از همه ظرفیت‌ها برای تحقق سیاست‌های دولتی استفاده کنند.روحانی در ادامه، با تاکید بر اینکه رای مردم به دولت به معنای رای به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت است، رضایت واقعی مردم را در گرو تحقق همین برنامه‌ها دانست. هیات‌وزیران نیز در ادامه جلسه روز گذشته، از خدمات استانداران قبلی این استان نیز تشکر و قدردانی کرد.


منابع مالی داعش مشخص شود

شامگاه سه‌شنبه نیز حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حوادث تروریستی روز‌های اخیردر لبنان و فرانسه وهمچنین سرنگونی هواپیمای مسافربری روسیه توسط تروریست‌ها، تصریح کرد: تروریست‌های داعش با هدف ایجاد موج اسلام هراسی در جهان تلاش می‌کنند خود را به اسلام نسبت دهند و این درحالی است که دین مبین اسلام با اقدامات تروریستی مخالف است. وی همچنین گفت: اسلام دین رحمت و صلح است و نباید اجازه داد این اقدامات به‌ویژه در اروپا و آمریکا که محل زندگی شمار زیادی از مسلمانان است، باعث افزایش اسلام‌هراسی شود.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری اظهار کرد: باید بررسی شود که داعش برای تداوم اقدامات تروریستی، نیازهای مالی و تسلیحات نظامی خود را از چه منابعی تامین می‌کند.


تاکید برگسترش زبان فارسی

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی با زبان فارسی شناخته می‌شود، تاکید کرد: باید انگیزه آموختن زبان فارسی تقویت شود.در ادامه جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت زبان فارسی در خارج از کشور و همچنین فعالیت‌های بنیاد سعدی در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تدریس زبان فارسی با کمک ایرانیان که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، تاکید شد. در این جلسه مباحث مرتبط با سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها و اجرای منویات مقام معظم رهبری در این خصوص مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.


دستور پیگیری اردوهای دانشجویی مختلط

همچنین به گزارش «ایرنا»، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مصوبات سه‌شنبه شب این شورا، از دستور رئیس‌جمهوری برای پیگیری تذکر رهبر انقلاب درباره اردوهای مختلط دانشجویی خبر داد.محمد رضا مخبر دزفولی درمورد مصوبات جلسه شورا افزود: در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رئیس‌جمهوری مأموریت دادند گزارش مستندی از مواردی که اتفاق افتاده آماده و تذکر رهبر معظم انقلاب پیگیری شود تا حتما جلوی این موارد گرفته شود.


تقدیم لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی به مجلس

ازسوی دیگر روز گذشته حسن روحانی، لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای انتخابات، در نشست روز گذشته هیات دولت با قید دو فوریت تصویب و برای روند بررسی و تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.این لایحه مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد و نیز ممانعت از هر گونه سوء استفاده مالی و رانت در جریان برگزاری انتخابات است.در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، نامزدهای انتخابات ملزم می‏شوند منابع مالی خود را تنها از منابع مجاز اعلام‏شده تامین کنند و این منابع را صرفا برای هزینه‏های تعیین‏شده پرداخت کنند و به همین منظور، علاوه‌بر افتتاح حساب خاص به‏عنوان تنها محل واریز و برداشت منابع نقدی، باید تمامی منابع و مصارف خود را برای امکان حسابرسی ثبت کنند.