گروه خبر: کمتر از چهارماه مانده به برگزاری انتخابات در هفتم اسفندماه امسال، وزارت کشور، استانداران دو استان را تغییر داد.


بر این اساس و به گفته حسینعلی امیری قائم‌مقام وزیر کشور، محمدرضا خباز استاندار سمنان و فریدون همتی استاندار قزوین شد. امیری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر از انتخاب استانداران جدید دو استان قزوین و سمنان در جلسه دیروز هیات دولت خبر داه داده بود.فریدون همتی مشاور ارشد وزیر کشور عبدالرضا رحمانی فضلی است که پس از استعفای محمدصادق صالحی منش مدتی سرپرست استانداری قم بود. وی همچنین نماینده حوزه انتخابیه ایلام، ایوان، مهران، شیروان، چرداول و ملکشاهی در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.محمد رضا خباز نیز عضو حزب اعتماد ملی و معاون سابق امور تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور است که برای حضور در انتخابات مجلس دهم از سمت خود استعفا داد. او در چهار دوره چهارم، پنجم، ششم و هشتم نیز نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر ، خلیل‌آباد و بردسکن در مجلس شورای اسلامی بوده است.


تغییرات در جهت سیاست‌های دولت

با این همه روح‌الله جمعه‌ای، مشاور رسانه‌ای وزیر کشور جابه‌جایی استانداران را تحقق وعده رئیس‌جمهوری و وزیر کشور به مردم عنوان کرد و گفت: وزیر کشور بارها اعلام کرد که درهر زمانی حتی در ایام انتخابات به این نتیجه برسد هرگونه تغییری در مجموعه وزارت کشور به نفع مردم است آن را لحاظ خواهد کرد؛ بنابراین تغییرات دو استاندار در همین راستا انجام شد. جمعه‌ای در گفت‌وگو با «ایرنا» ارزیابی از عملکرد استانداران و فرمانداران را مستمر و دائم ذکر کرد و افزود: قطعا تغییرات برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم است.عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، هشتم شهریورماه امسال در گفت‌وگویی با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به لزوم هماهنگی استانداران با سیاست‌های دولت تاکید کرده بود که «اگر لازم باشد حتما استانداران را در روز انتخابات تغییر می‌دهیم گرچه این کار برای‌مان هزینه زیادی دارد.»