گروه خبر: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت شد. به گزارش «ایلنا»، دعوت از ظریف برای ارائه توضیحاتی درباره آخرین وضعیت اجرای برجام به عمل آمده است. همچنین به گزارش خانه ملت علی ربیعی و حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزرای کار و بهداشت برای پاسخ به سوالات برخی نمایندگان مذکور در یکی از جلسات علنی این هفته مجلس حاضر می‌شوند.از سوی دیگر وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی و ورزش و جوانان نیز در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور می‌یابند. همچنین کمیسیون‌های مجلس هفته آینده بررسی لایحه بودجه سال 95 کل کشور و برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارند.

احتمال بررسی بودجه و برنامه در مجلس دهم

در خبری دیگر در این ارتباط، محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اتمام بررسی لایحه دائمی شدن برخی احکام برنامه‌های توسعه گفت: احتمالا بررسی لایحه احکام دائمی برنامه، لایحه بودجه ولایحه برنامه ششم به مجلس دهم موکول می‌شود. او گفت که کمیسیون مشترک بررسی احکام دائمی برنامه ششم را نهایی کرده و این هفته این لایحه به هیات‌رئیسه ارسال خواهد شد.


ارسال گزارش چند تخلف از نمایندگان ادوار به شورای نگهبان

در خبری دیگر، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه تعداد گزارش ارائه شده درباره تخلفات نامزدهای انتخابات مجلس به شورای نگهبان به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد،گفت: برخی از این گزارش‌ها مربوط به نمایندگان کنونی مجلس و برخی از گزارش‌ها مربوط به دوره‌های گذشته است.