کاهش ۹.۲ درصدی سرقت در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

دنیای اقتصاد-خراسان شمالی: حجت‌الاسلام علی یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه  که (۲۶ اسفند ماه) برگزار شد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های ضرب و جرح در استان سال گذشته ۵۲۶۸ و امسال ۶۴۰۴ فقره بود که رشد ۲۱ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های مربوط به تهدید امسال ۲۱ درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد پرونده‌های تهدید سال گذشته ۳۳۶۷ فقره و امسال ۴۲۸۱ فقره بوده است.

به گفته او، تعداد پرونده‌های کلاهبرداری سال گذشته ۲۴۴۴ فقره و امسال ۳۵۷۱ مورد بود که رشد ۴۶.۱ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های تصادف در استان ۲۲ درصد افزایش داشته است، افزود: تعداد پرونده‌های تصادف سال گذشته ۳۱۴۹ و امسال ۳۲۱۸ فقره بوده است.

یوسفی به پرونده‌های حوزه خانواده نیز اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده‌های طلاق توافقی سال گذشته ۸۵۹ و امسال ۶۳۵ مورد بوده که کاهش ۲۶.۱ درصدی داشته و تعداد پرونده‌های طلاق به درخواست زوج، سال گذشته ۳۰۴ و امسال ۲۱۱ فقره بوده که کاهش ۳۰.۶ درصدی داشته است. پرونده های طلاق به درخواست زوجه پارسال ۱۴۴۸ مورد و امسال ۹۱۳ فقره بوده که کاهش ۳۶.۹ درصدی داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم اداره کل دادگستری خراسان شمالی تاکید کرد: امسال با تلاش‌های انجام‌شده از تعطیلی ۲۴ واحد تولیدی جلوگیری شد که مجموع نیروهای آن ۱۵۰ نفر بوده است. علاوه بر آن، چهار واحد تولیدی احیا شدند و برای ۸۵ نفر اشتغال ایجاد شده است.

یوسفی تصریح کرد: سن خودکشی در این استان کاهش یافته است که در حال بررسی عوامل بروز این مشکل هستیم تا بتوانیم اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.