به همت معاونت علمی ریاست جمهوری، حدود ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خودروسازان ایرانی به منظور ارائه و انتقال فناوری‌های خود در نمایشگاه اختصاصی ایران در ونزوئلا شرکت کرده‌اند. در روز اول برگزاری، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا نمایشگاه را افتتاح و سپس از محصولات ایرانی دانش‌بنیان و خودروهای گروه خودروسازی سایپا بازدید کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در بازدید از این نمایشگاه، گفت: چهار مدل خودروی ایرانی که بین ۱۲ تا ۱۶‌هزار دلار قیمت خواهد داشت، در ونزوئلا و از طریق شرکت ونیراتو مونتاژ خواهد شد. مادورو تاکید کرد: تولید این خودروها موجب صرفه‌‌‌جویی اقتصادی مردم این کشور می‌‌‌شود، زیرا برای هر ‌‌‌صد کیلومتر تنها هفت لیتر سوخت نیاز دارند.

بر اساس توافقنامه همکاری فی مابین کشور ونزوئلا و خودروسازان ایرانی، بحث واردات خودروهای ایرانی مدنظر دولت کشور ونزوئلاست و در این نمایشگاه با برگزاری جلساتی با حضور وزیر صمت و خودروسازان ایرانی با وزرای راه و ترابری، انرژی و صنایع کشور ونزوئلا راه‌های انجام این توافقنامه مورد بررسی قرار گرفته است.

طبق این توافقنامه، علاوه بر اینکه تعداد قابل‌توجهی خودروی ایرانی به ونزوئلا صادر خواهد شد روند احیای کارخانه ونیراتو که حدود ۴۰‌درصد سهام آن متعلق به شرکت سایپاست جهت تولید تعدادی از خودروهای کوییک و ساینا. اس مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گروه خودروسازی سایپا با دو خودروی کوییک اتوماتیک پلاس و ساینا. اس در این نمایشگاه شرکت کرده است. ساینا. اس عنوان‌‌‌دار ارزان‌‌‌ترین خودروی ایرانی در ونزوئلا خواهد بود. باتوجه به وضعیت اقتصادی ونزوئلا، پیش‌بینی می‌شود که وضع فروش محصولات ذکر شده سایپا موفق‌‌‌تر از سایر خودروسازان باشد. بر اساس این گزارش، استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه و محصولات سایپا صورت گرفته و مردم این کشور به محصولات شرکت سایپا علاقه‌مند هستند و به نظر می‌رسد با حضور در بازار ونزوئلا بتوان شرایط خوبی برای فروش محصولات این گروه خودروساز ایجاد کرد.

در این نمایشگاه به منظور بررسی وضعیت استقبال و علاقه‌مندی مردم به خودروهای ایرانی، سیستمی راه‌اندازی شده که بدون دریافت مبلغی، ثبت‌نام اولیه از این محصولات را انجام می‌دهد و از آغاز نمایشگاه تاکنون حدود ۸‌هزار متقاضی خودروهای ایرانی ثبت‌نام کرده‌اند که حدود ۴‌هزار نفر آنها، متقاضی خرید خودروهای سایپا هستند.