شیرهای اطمینان مخازن خودروهای گازسوز دارای گواهینامه استاندارد بین‌المللی هستند و ایمنی لازم را در خودروها ایجاد می‌کنند. به گزارش روابط عمومی سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت کشور، شیر مخازن خودروهای گازسوز به طور عمده از شرکت‌های اروپایی خریداری و وارد کشور می‌شود که دارای گواهینامه استاندارد بین‌المللی هستند.

این گزارش با اشاره به اینکه آزمایش‌های ایمنی سختگیرانه روی این شیرها انجام می‌شود، افزود: با این آزمایش شیرهای اطمینان مخازن که دارای مشکل فنی هستند، به محض نصب روی خودرو در کارگاه تبدیل و یا کارخانه مشخص شده و از گردونه مصرف خارج می‌شوند.

این گزارش حاکی است: وجود چند مورد مشکل درمیان ۱۵۰تا ۱۷۰هزار خودروی گازسوز، طبیعی است و این گونه مشکلات موردی خللی در ایمنی خودرو در زمان بروز حادثه ایجاد نخواهد کرد و ایمنی خودروهای گازسوز در سال‌های استفاده از این سوخت در سطح جهان به اثبات رسیده است.

براساس این گزارش، تمامی تجهیزاتی که در کارگاه‌های تبدیل سراسر کشور برای گازسوز کردن خودروها نصب می‌شود، از جمله شیرهای اطمینان، دارای ضمانت یک ساله هستند و در صورت بروز مشکل در کارگاه‌ها به صورت رایگان تعویض و یا تعمیر خواهند شد.