ایسنا- دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به اظهارات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران مبنی بر ضرورت کاهش تعرفه برای واردات تاکسی، اظهار کرد: افرادی که به دنبال واردات و رونق تولید در کشورهای دیگر به دلایل نامعلوم هستند، با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی عمل کنند. احمد نعمت‌بخش اظهار کرد:‌ مدیرعامل تاکسیرانی در اظهارات اخیر خود مدعی شده که تولیدات داخلی پاسخگوی نیاز ناوگان تاکسیرانی نیست و باید با کاهش تعرفه تاکسی وارد کنیم. وی با بیان اینکه باید از این افراد سوال کرد در شرایطی که تعداد زیادی خودرو در کشور تولید می‌شود، دلیل چنین اظهاراتی چیست؟

دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: سخنانی مانند اینکه هزینه‌های نگهداری سمند از پیکان بیشتر است نیز بسیار غیر کارشناسی و غیر مستدل است، زیرا بدیهی است که هزینه‌های نگهداری هر خودرویی نسبت به قیمت آن افزایش می‌یابد. وی افزود: ‌از آن گذشته مقایسه سمند با خودروهایی همچون تیانا نیز عاقلانه نیست و اصولا باید از مدیرعامل تاکسیرانی پرسید که وی که زمانی خود مدیرعامل یک شرکت خودروسازی بوده است، چگونه یک خودروی ۱۵ میلیونی را با خودرویی با قیمت بیش از ۶۰ میلیون تومان مقایسه می‌کند.

نعمت‌بخش با بیان اینکه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از تولید ملی نامیده شده، منطقی نیست که برخی به دنبال کاهش تعرفه برای واردات تاکسی باشند، تصریح کرد: البته بدیهی است که چنین اظهاراتی محقق نشده و هیچ مسوولی نیز با واردات تاکسی برای تحقق منافع عده‌ای خاص به بهای ضرر و زیان تولیدکنندگان و کارگران ایرانی موافقت نخواهد کرد.